عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم: افزایش دو برابری موارد مثبت کرونا در جم / دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع بیماری

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی در نشست اضطراری ستاد مبارزه با کرونا شهرستان جم اظهار داشت: رنگ آبی جم ملاکی بر بی‌خطر بودن شهرستان نیست و این رنگ‌بندی تنها برای اساس موارد بستری است نه شناسایی بیماران.
قاسمی از افزایش دو برابری آمار موارد مثبت کرونا در شهرستان جم خبر داد و افزود: در ۲ هفته قبل بین ۳۰ الی ۴۰ نفر شناسایی موارد مثبت بوده که در هفته پیش به ۱۱۰ نفر مثبت رسیده است و در این هفته تا به امروز ۸۰ نفر شناسایی داشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در دو هفته قبل از هر ۲۰ تست، یک تست مثبت می‌شد که در هفته گذشته به هر ۵ تست، یک نفر مثبت رسیده است.
قاسمی با اشاره به اینکه در حوزه شهری با مشکل افزایش موارد مثبت کرونا مواجه هستیم افزود: شهرهای جم (محله‌های اسلام‌آباد، ولایت، خواجه احمدی)، بهارستان، انارستان و روستای بهرباغ از کانون‌های اصلی شناسایی بیمار هستند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونای شهرستان جم گفت: جم نسبت به سایر شهرستان‌های استان با افزایش ۴ برابری آمار موارد مثبت همراه است و آمار موارد بستری نیز در حال افزایش است.
وی با تاکید بر اینکه دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا در جم است افزود: مهمانی‌ها و دورهمی‌ها در خانه باغ‌ها و منازل کانون اصلی شیوع کرونا شده و متاسفانه در شهرستان شاهد برگزاری مراسمات تشییع با حضور گسترده مردم هستیم که خطرناک است.
قاسمی اظهار کرد: تست‌های کرونا فراگیر شده و ۶ نفر نیرو نمونه گیر جدید نیز استخدام شده تا به کمک تیم‌های رهگیر ما آمده تا حوزه گسترده‌ای پوشش داده شود.
وی با اشاره به اینکه در سطح ادارات و بانک‌های شهرستان نیز شاهد شناسایی موارد مثبت هستیم بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در آذرماه ۹۰ درصد بود که در حال حاضر به ۶۵ درصد رسیده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان جم خاطرنشان ساخت: امروز نخستین مرحله واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بیمارستان توحید جم آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰