عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در شهرستان دشتستان انجام شد؛ راه‌اندازی و بهره‌برداری ۴ پروژه عمرانی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی؛ استاندار بوشهر در آیین گفت: امروز مجموعاً  ۹ پروژه بااعتباری نزدیک به ۲۳۵ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان آغاز عملیات اجرایی یا افتتاح‌شده، البته تعداد این پروژه‌ها حدودا ۱۷۵پروژه و بالغ‌بر ۸۰۰  میلیارد تومان است.
عبدالکریم گراوند ضمن تقدیر از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: نکته مثبت این پروژه‌ها در شهرستان دشتستان این است که در اغلب زمینه‌ها اعم از زیرساختی، فرهنگی، آموزشی و خصوصاً بخش درمان و سلامت، مردم شاهد افتتاح پروژه‌های بسیار خوبی هستند.
وی با اشاره به برنامه آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه بخش اورژانس بیمارستان شهید صادق گنجی که چند روز قبل انجام شد عنوان کرد: امید است بتوانیم کمک کنیم تا این پروژه در کمترین زمان ممکن و با سرعت قابل قبولی به اتمام رسیده و مردم شریف شهرستان از برکات این پروژه برخوردار شوند.

تهیه اکسیژن در ایام کرونا برای بیماران مبتلا به کرونا  بسیار حیاتی و حائز اهمیت است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در آئین افتتاح دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان گنجی برازجان گفت: تهیه اکسیژن برای بیماران مبتلا به کرونا بسیار حیاتی و حائز اهمیت بوده و هر بیمار در حدود ۱۰ الی ۱۵ لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز دارد.
دکتر سعید کشمیری افزود: تهیه این میزان اکسیژن  برای بیمارستان و بیماران مبتلا به کرونا باعث می‌شد ماهیانه مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال صرف تهیه اکسیژن بیماران شود لذا با خریداری این دستگاه نیاز مصرفی بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان برطرف می‌شود.
وی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های بیمارستان شهید گنجی افتتاح بخش ICU با ۱۰ تخت بوده که اعتباری آن بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال، رادیولوژی پرتابل ۳۰ میلیارد ریال و همچنین ماموگرافی دیجیتال بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کلنگ زنی طرح توسعه بخش اورژانس بیمارستان  افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۲۵ تخت در دوطبقه شروع و در یک سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی عنوان کرد: اعتبار لازم برای این پروژه ۶۰ تا ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده که کمک اولیه توسط وزارت بهداشت انجام‌شده و امید است در ادامه کار از کمک‌های استانی هم بهره‌مند شویم.
دکتر کشمیری بیان داشت: با همه این اقدامات انجام‌شده و همچنین اتمام فاز اول بیمارستان جدید ۱۷ شهریور برازجان که در سال پیش رو با سرعت بیشتری ساخته خواهد شد، زیرساخت‌های درمانی شهرستان دشتستان به سمت خوب و قابل قبولی پیش خواهد رفت.
وی با اشاره به افتتاح مرکز بستر درمان شهر شبانکاره این پروژه را یک طرح نوینی در کشور خواند که بیماران نیازمند به بستری موقت می‌توانند خدمات درمانی را آنجا دریافت کرده و از اعزام به مراکز شهرستان دشتستان و استان جلوگیری به عمل خواهد آمد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران و مسئولین شهرستان دشتستان در حمایت از بخش بهداشت و سلامت افزود: به‌طورکلی در دولت تدبیر و امید حدود ۵۰ طرح و پروژه در این شهرستان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که شامل خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت روستایی و شهری، بهسازی بیمارستان و ستاد شبکه بوده که امید است با اتمام چند پروژه باقی‌مانده دیگر در آینده‌ای نزدیک شاهد نوسازی کلی در بحث بهداشت و سلامت باشیم.
انتهای پیام/ ب.ا- ۴۰۸۰