عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان با شرکت صا ایران

در نشستی که با حضور مسئولان صا ایران برگزار شد، باب همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان با حوزه های مختلف صا ایران بررسی و مشخص شد.

به گزارش واحد روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان، در ابتدای این نشست مهندس شیروانی معاون پژوهشی دانشکده فنی شهید مهاجر به ظرفیتهای این دانشگاه اشاره کرد و در ادامه مدیر پژوهشکده صنایع الکترواپتیک اصفهان، با بیان این که فارغ التحصیلان بسیار توانمند و نخبه ای از دانشگاه فنی شهید مهاجر در صنایع اپتیک جذب شده اند گفت: باب همکاری بیشتری  باید شکل بگیرد.

وی ادامه داد: شرکت صنایع الکترواپیتیک در بردارنده ۹ صنعت مهم در حوزه های الکترواپتیک، لیزر، سیستمهای هوشمند، دستگاههای xray ، سامانه های هوشمند، فوتونیک، اپتیک و غیره است که محصولات متنوعی تولید می شود.

مدیر پژوهشکده صنایع الکترواپتیک اصفهان تصریح کرد:  امسال۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه جاری داشتیم و صنایع اپتیک اصفهان بعنوان یکی ازصنعتهای برتر سال ۹۸ در صا ایران شناخته شد.

در ادامه مهندس سید حامد صهری معاون منابع انسانی گفت: شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران یکی از بزرگترین شرکتهای زیر مجموعه صاایران و بزرگترین شرکت الکترونیکی کشوراست.

معاون منابع انسانی صنایع اپتیک اصفهان سپس با بیان این که تقریبا ۹ صنعت در حوزه های مختلف تجاری و نظامی فعالیت می کنند، گفت: در این شرکت هزار تا ۱۲۰۰ نفر از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بکار گرفته شده اند که بیشتر در حوزه طراحی مشغول هستند.

وی در ادامه با بیان این که۵۰ تا ۶۰ درصد این نیروها فارغ التحصیلان الکترونیک،۱۰ تا ۲۰ درصد نرم افزاری، ۱۰ درصد مکانیکی و بقیه اپتیک و الکترواپتیک هستند، گفت: باب اصلی همکاری این صنعت با دانشکده فنی شهید مهاجر بیشتر عملیاتی مونتاژ و تولید می تواند باشد.

صهری با تصریح این که اکثرا فعالیتها برون سپاری شده اند وخیلی فضای تولید و مونتاژ کمی وجود دارد، بیان کرد: اکثرنیروهای این صنعت از دانشگاههای معتبر مانند دانشگاه شریف، علم و صنعت، دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان ودانشگاه مالک اشتر جذب می شوند.

وی با بیان این که بخشی از فعالیتها قابل برون سپاری نیست، باید به سراغ متخصصان فنی برویم و داخل شرکت بکارگیری کنیم، اظهار کرد: بیشتر این نیاز هم در خصوص بحث مونتاز است فارغ التحصیلانی خیلی خوبی از دانشگاه مهاجر در صا ایران جذب شده اند و دنبال این هستیم با مساعدت در برخی حوزه ها از دانش آموختگان این دانشگاه جذب داشته باشیم.

صهری با بیان این که شاید تا سال آینده بحث قطب الکترونیک اصفهان را شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران معرفی کنند، گفت: پروژه های خیلی بزرگی در سطح شهر اصفهان داریم و خوشبختانه برخی مسئولان هم معتقدند باید صنایع اپتیک را بعنوان قطب الکترونیک معرفی و بیشتر بجای صنعت های سنگین صنعت نرم و سبک را در اصفهان توسعه بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به این که دانشکده شهید مهاجر بحث کارآموزی دانشجویان را نیز دارد، اظهارکرد: در برخی حوزه ها امکان بکارگیری دانشجویان کارآموزی را داریم از جمله در صنعت تجهیزات پزشکی که در سطح کشور ۷۰ یا ۹۰ درصد بازار این صنعت دست ماست همچنین ایکس ری را داریم ومایل هستیم دانشجویانی که فارغ التحصیل هستند یا در مقطع ارشد مشغول هستند برای کارآموزی معرفی شوند.

صهری اضافه کرد: همچنین پروژه های فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی داریم که ابلاغ وزارت علوم است و ۵۰ درصد مبلغ حقوق را پرداخت می کنیم ۶ ماه تمام وقت یا یکسال پاره وقت است، هیات علمی غیر از امتیاز وزارت علوم با پروژه های صنعت آشنا می شوند. علاوه بر اینها پروژه های نوظهور و بحث کسر خدمت و جایگزین خدمت هم می توان داشته باشیم.

وی گفت: در سه حوزه تخصصی مکانیک، الکترونیک و نرم افزار از همکاری استادان و دانشکده استقال خواهیم کرد ودر موضوعات مصوب نخبگی هم در تمام رشته ها جذب داریم.

محمد جبل عاملیان مسئول ارتباط با دانشگاه و مسئول کمیته مکانیک شرکت صا ایران اظهار کرد: صنایع اپتیک اصفهان در زمینه مکانیک دارای ۵ حوزه اصلی است که اپتومکانیک و لیزر شامل سیستمهای دوربین و  بیشتر در زمینه طراحی و ساخت نمونه های مهندسی فعال است، موضوع دوم تحلیل و شبیه سازی که شوک و ارتعاش و حرارتی را دنبال می کند، حوزه دیگر طراحی مکانیزمهای دینامیک است که شامل طراحی سکوهای چند درجه آزادی و مکانیزمهای حرکتی و علائم می باشد، همچنین موضوع ساخت و تولید است که در زمینه جوشکاری، ماشین کاری، ریخته گری،چرخنده های خاص، شیت متال، قطعات پلیمری و پرینت سه بعدی در قالب فرصت مطالعاتی همینطور دانشجویان می توان همکاری کنیم.

در ادامه مسول بخش الکترونیک، اظهار کرد: ظرفیت عظیمی است و دو حوزه مهم هم بحث میکروکنترلر ها و طراحی سی پی یو می باشد و نیاز ما فارغ التحصیلانی توانمند در بحث عملیاتی است و دانشگاه باید زیرساختها برای آموزشهای عملی در این مورد را در نظر داشته باشد.

در پایان مسئولان صا ایران از کارگاه های ریخته گری ، الکترونیک و ماشین افزار دانشکده مهاجر بازدید بعمل آوردند./