عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

آشنایی مددکاران اجتماعی و روانشناسان بالینی مراکز تابعه با مهارت کنترل و مدیریت استرس



وبینار آموزشی رفتار موثر؛ مهارت کنترل و مدیریت استرس ویژه مددکاران اجتماعی مراکز درمانی و روانشناسان بالینی شبکه های بهداشتی و مراکز درمانی تابعه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی sbmu به نقل از معاونت درمان، این وبینار با توجه به لزوم مهارت کنترل و مدیریت استرس در مددکاران اجتماعی و روانشناسان بالینی در کار با مراجعان در شرایط بیماری کرونا برگزار شد.

در این وبینار که توسط اداره مددکاری اجتماعی معاونت درمان چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه برگزار شد، شهره سادات میرباقری سرپرست اداره مددکاری بر لزوم ارتقای سطح آگاهی و مهارت کنترل و مدیریت استرس در مددکاران و روانشناسان بالینی مراکز تابعه دانشگاه تاکید کرد .

به گفته وی آموزش های مذکور در راستای کاهش فرسایش شغلی و فشار کاری پرسنل در مواجهه با بیماران دارای شرایط ویژه در اپیدمی کرونا موثر است زیرا گاهی می تواند منجر به فرسودگی ارایه دهندگان خدمات روانی اجتماعی  شود.

در ادامه وبینار زهرا خنجر نسیم مسئول واحد مددکاری اجتماعی مرکز پزشکی کودکان مفید با اشاره به علل و اثرات و علایم استرس به بیان توضیحاتی درخصوص نحوه پیشگیری از وقوع و مدیریت استرس پرداخت.

وی ضمن آموزش تکنیک های آرام سازی به مواردی نظیر استراتژی های بین فردی، معنوی، شناختی، هیجانی و مسئله مدار، سبک زندگی سالم با مدیریت شرایط استرس زا و مواردی مرتبط با این موضوع اشاره کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع