عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تجدید عهد هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین با شهدا

در دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در پردیس دانشگاه، با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تجدید پیمان کردند و بر اطاعت و پیروی آگاهانه  از ولایت فقیه و حمایت از رهنمود های مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای  تاکید کردند.

در این مراسم که روز سیزدهم بهمن ۹۹ و با حضور دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین حیدری، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همچنین اعضای هیات رئیسه و جمعی از کارکنان پردیس دانشگاه برگزار شد، شرکت کنندگان با قرایت فاتحه و اهدای شاخه گل از مقام شامخ شهدا به ویژه دو شهید گمنام مدفون در محوطه دانشگاه و همچنین شهدای سلامت و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تجلیل کردند.

مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای نور پردیس دانشگاه شروع شد و پس از اقامه نماز و قرائت قران کریم، نماهنگی از بزرگداشت دهه فجر تهیه شده توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پخش شد و در ادامه سرهنگ کاظم حسینی، معاون هماهنگ کننده نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج ) استان قزوین سخنرانی کرد.

سرهنگ حسینی با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب ایران را یکی از مهم ترین رخدادهای قرن بیستم دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران در محیط دوقطبی شرق و غرب در حالی اتفاق افتاد که گروه های مختلف مذهبی دچار بی هویتی شده بودند.

معاون هماهنگ کننده نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین، با اشاره به نظرات جامعه شناسان در باره انقلاب اسلامی، به تشریح تئوری های بیان شده پرداخت و با مقایسه  و بیان سرگذشت نمونه های از انقلاب های جهان، انقلاب اسلامی را متفاوت ترین انقلاب از هر نظر دانست.

وی در بخشی از سخنان خود، به انقلاب اسلامی الجزایر اشاره کرد و گفت: این انقلاب علیرغم اینکه عنوان اسلامی را داشت و از مساجد شروع شد، اما حتی یک روز هم اسلام بر آن حاکم نشد و خیلی سریع به انحراف و سپس به شکست انجامید.

سرهنگ حسینی در پایان با برشمردن برخی از دستاورد های علمی، دینی، اجتماعی و سیاسی  انقلاب اسلامی، احیای اندیشه دینی در برابر اندیشه سکولار را یکی از دستاورد های مهم انقلاب سال ۱۳۵۷ دانست. و ادامه داد: خودباوری اقتصادی یکی دیگر از دستاورد های مهم  است که در کنار پیشرفت های علمی،هسته ای، دیجیتال، فضایی و سلول های بنیادی حاصل شده است و باید از این دستاورد ها صیانت شود.

پایان بخش سخنان سرهنگ حسینی، یاد سرباز شهید حاج قاسم سلیمانی بود که گفت: حاج قاسم سلیمانی به کل بشریت خدمت کرد وایشان برای ما یک مولفه قدرت بود.