عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

هشتمین محفل دانشجویی «شب‌های پروانه‌ ای» دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد



هشتمین محفل دانشجویی «شب‌های پروانه ای» دانشگاه با حضور مهمانانی از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به صورت مجازی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی sbmu به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی، این محفلبه همت کانون ادبی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه  در «کافه کتاب دارالخلافه» به ‌شکل لایو اینستاگرام از صفحه دکتر پروانی و صفحه اسکای روم معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

این بار شب‌های پروانه ای با دکتر ناصر پروانی و به صورت مجازی راه خود را ادامه داد.

پس از مدتی که در مثنویِ نشست‌های «شب‌های پروانه‌یی» به سبب شیوع ویروس کرونا تاخیر افتاد، به همت دبیر کانون‌های فرهنگیِ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شبی دیگر رقم خورد و این بار در کافه کتابی که رنگ و بوی دوره‌  قاجار را دارد و ازقضا در خیابان شیخ هادی کنونی و خانه  سابق مهین الملک، دختر مظفرالدین شاه شکل گرفته و نام «دارالخلافه» بر کاشی‌های آبی ‌رنگ سر در آن می‌درخشد، جمعی از دانشجویان و مسئولان شعردوست و ادب ‌پرور دور هم گرد آمدند تا باز از شعر سخن بگویند و بخوانند.

پنجم بهمن کمی پس از ساعت پنج عصر، نشست با حضور دکتر حسن زائری لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، دکتر حسینی مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ابراهیم هاشم ورزی سرپرست مدیریت فرهنگی و فوق برنامه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیر مفدای بهشتی، دکتر هادی عظیمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر ناصر پروانی مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه، حسین نظری دبیر  کانون‌های فرهنگی و جمعی از اعضا و دبیران کانون‌های فرهنگی و دانشجویان دانشگاه با رعایت فاصله گذاری سلامت در کافه کتاب دارالخلافه برگزار شد.

براساس این گزارش در این نشست دوستانه، ابتدا محمد محمدیان مجری به کلام شعر سخن را آغاز کرد و رشته‌ کلام را به شیواییِ سخن دکتر پروانی سپرد. هم‌زمان علاقه‌مندان نیز در اسکای ‌روم معاونت و لایو اینستاگرام دکتر پروانی بیینده‌ این نشست بودند.

دکتر  پروانی با شعر سخن را آغاز کرد و در ادامه از همنشینان خواست که با شعرخوانی محفل را صمیم‌تر کنند.

نخست صالح رحیمی دبیر کانون نگارش و نشریات غزلی از سروده‌های خود خواند و در ادامه دکتر حسینی غزلی از کتاب « چهل و هیچ ‌سالگی» ناصر پروانی برخوانی کرد.

سپس سیدابراهیم هاشم ‌ورزی غزلی دیگر از کتاب مذکور این شاعر با کلامی اثرگذار و دل‌ نشین قرائت کرد.

پس از محفل شعرخوانی و توضیح و تحلیل شعر، دو رویداد نیز این انجمن را بیش از پیش آراست. نخست آن که رومینا قاسمی دبیر حوزه‌ اجتماعی کانون های فرهنگی از عملکرد پنج‌ ماهه‌ پویش ملی «شیرخوارگان حسینی: یک جرعه از فرات» و  همکاریِ هاشم‌ ورزی سرپرست مدیریت فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و دکتر پروانی صاحب اثر کتاب شعر «چهل و هیچ سالگی» سخن گفت و یادآور شد که همه عایدیِ فروش این کتاب به این پویش هدیه شده است.

برنامه پایانی محفل، رونمایی از نخستین کتاب شعر دکتر هادی عظیمی با نام «من دوباره با تو میل دریا کردم» بود. در این بخش مراسم، ضمن رو نمایی از کتاب، حاضران بر روی طرح جلد نمادین کتاب امضا زدند تا به یادگار به استاد شاعر دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدیه دهند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع