عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ، هنری ذوالفقار در دانشگاه چمران کرمان

رییس دانشگاه فنی حرفه ای: اصل توسعه بر مبنای مهارت آموزی است

رییس دانشگاه فنی حرفه ای کشور با اشاره به لزوم اهمیت توجه به آموزش های فنی و حرفه‌ای گفت: همه دنیا امروزه به آموزش های مهارتی به منزله یک اصل محوری توسعه روی آورده اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری ایرنا - رییس دانشگاه فنی حرفه ای کشور با اشاره به لزوم اهمیت توجه به آموزش های فنی و حرفه‌ای گفت: همه دنیا امروزه به آموزش های مهارتی به منزله یک اصل محوری توسعه روی آورده اند.
ابراهیم صالحی عمران، روز شنبه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ، هنری ذوالفقار در دانشگاه چمران کرمان افزود: یکی از اصول زیربنایی توسعه رشد آموزش فنی و حرفه ای است و در تمام آموزش های عالی و غیر عالی، اکثر دانشجو ها در رشته های مهارتی درس می خوانند.

وی با اشاره به پتانسیل های دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: دانشگاه فنی حرفه ای با ۱۸۰ هزار دانشجو در قالب ۱۸۱ دانشکده، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه های کشور است و  استان کرمان هم با ۹ هزار دانشجو و ۱۵ دانشکده در این حوزه ظرفیت بسیار خوبی دارد.

رییس دانشگاه فنی حرفه ای کشور تاکید کرد: اگر حدود ۴۲ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی جزو بیکاران هستند، یعنی هدایت تحصیلی مشکل داشته، زیرا جای آموزشهای فنی و حرفه ای خالی است.

وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار ۲۰۰ میلیاردتومان برای توسعه کارگاه ها و آزمایشگاه جذب کردیم که این نویدبخش اثبات لزوم توجه به اهمیت آموزش های فنی حرفه ای است.

صالحی عمران با بیان اینکه آموزش بعد رسمی و غیر رسمی دارد،  خاطرنشان کرد: یکی از زیبا ترین آموزش ها در تربیت افراد،  فرهنگ و هنر است،  ما از دبستان جای خالی این موضع را حس می کنیم

وی با اشاره به مجاهدت های سردار شهید سلیمانی افزود: برای انقلاب و توسعه کشور خیلی ها زحمت کشیدند و شاید کمتر کسی تمام عمرش را در جهاد بگذراند و درنهایت هم ناجوانمردانه به شهادت برسند.

رییس دانشگاه فنی حرفه ای کشور تصریح کرد: اگر بتوان الگویی پیدا کرد و بر اساس  آن نمونه، آموزش ارائه کنیم،  شهید سلیمانی بهترین نمونه برای سیستم ما است.

وی با بیان اینکه تربیت صرفا با آموزش مهارت و علم نیست ادامه داد:  تک بعدی کار کردن اشتباه است،  حتی درس خواندن تنها هم اشتباه است بلکه جسمی و روحی هم هست.

بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ذوالفقار ارسال شد

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران گفت: جشنواره ذوالفقار در ۶ رشته در ۲ گروه دانشجویان و کارکنان برگزار شد که در مجموع ۲ هزار ۷۶ اثر از سوی ۴۲۰ شرکت کننده از ۵۱ شهر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مصطفی جعفری کرمانی پور تصریح کرد: ۴۲۳ اثر به قسمت مسابقه جشنواره راه یافتند و در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

در این مراسم نشان سفیر فرهنگی دانشگاه فنی حرفه ای به خانواده شهید حسین یوسف الهی تقدیم شد.

شهید یوسف الهی قبل از شهادت، در بخش فنی حرفه ای مشغول به فعالیت بود.