عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بازدید رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس از شهرستان کازرون

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس جناب آقای دکتر جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس طی سفری به شهرستان کازرون از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران این شهر بازدید و با فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کازرون میزبان دکتر جامعی بود.

در ابتدای سفر رئیس دانشکاه فنی و حرفه ای استان فارس به شهرستان کازرون در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران حضور پیدا کرد و از کارگاه ها ، آزمایشگاه ها و ساختمان های در حال تعمیر و تجهیز این مرکز بازدید به عمل آورد . جامعی با حضور در جمع کارکنان این مرکز ابراز خرسندی کرد و سال ۱۴۰۰ را سال  پیشرفت دانشگاه فنی و حرفه ای به خصوص استان فارس دانست و از زحمات خانم قنبریان رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کازرون در طی این سالها تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه سفر دکتر جامعی در جلسه کارگروه  ارتباط صنعت و دانشگاه که به میزبانی فرمانداری شهرستان کازرون تشکیل شده بود به عنوان مهمان ویژه مراسم شرکت نمود. در این جلسه دکتر مظفری فرماندار شهرستان کازرون ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در خصوص ویژگی ها و خصوصیات شهرستان توضیح داد و گفت شهرستان کازرون به دلیل همجواری با شهرستان های عسلویه و پارس جنوبی توانمندی زیادی جهت آموزش و تربیت نیروهای مهارتی دارد. هدف از تشکیل این جلسه بررسی اشتغال زایی و نیروهای کارآمد با ظرفیت بومی در صنعت است .

در حال حاضر دانشجویانی که در مراکز فنی و حرفه ای تحصیل می کند بی شک اشتغال آنها تضمین شده است به دلیل اینکه هم علم را خوب آموخته هم در کارگاه ها و آزمایشگاه ها فن و حرفه را عملی خوب یاد گرفته اند.

در ادامه دکتر محمد جامعی ضمن تشکر از دکتر مظفری فرماندار شهرستان در خصوص اهمیت دادن به ارتباط بین صنعت و دانشگاه ، از رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای در طول این سال ها گفتند و بیان دانش آموختگان  این دانشگاه در جامعه به خوبی وارد عرصه کار شده اند و یکی از افتخارات دانشگاه فنی و حرفه ای  شهید تهرانی مقدم پدرعلم موشکی است که فارغ التحصیل این دانشگاه بوده است .

دکتر جامعی افزود : یکی از ویژگی های  این شهرستان نزدیکی به عسلویه و منطقه پارس جنوبی است که این موقعیت خوب می تواند فرصتی باشد جهت تربیت دانش آموختگان مهارتی و آچاربه دست ایشان از فرمانداری تقاضای همکاری بیشتر را با آموزشکده این شهرستان در بحث اعتبارات توازن نموده و برلزوم توجه به بازوی مهارتی نظام آموزش عالی کشور تاکیید نمود.

خانم قنبری رئیس آموزشکده دختران شهرستان ، خدایاری رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کازرون ، جاویدی معاون آموزشی و پژوهشی اداره آموزش و پرورش شهرستان همکاری و آمادگی خود را جهت پیشبرد نظام آموزش عالی مهارتی در کارگروه اعلام کرد.

در آخر دکتر مظفری فرماندارشهرستان  ضمن قدردانی از دکتر جامعی  اعلام کرد آمادگی همراهی خود را به عنوان رئیس شورای اداری شهرستان کازرون و همچنین به نمایندگی از  امام جمعه و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی  دکتر فریدون عباسی این قول را می دهم که از توان شهرستان جهت توسعه و پیشبرد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و مهارت های فنی و حرفه ای استفاده کنم.