عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رتبه پنجم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بین دانشگاه‌های همتراز در ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

دکتر غلامرضا خمیسی‌پور افزود: در این رتبه‌بندی که در دو محور تولید علم (۸۰%) و زیرساخت پژوهش (۲۰%) صورت می‌گیرد، بر اساس نتایج منتشرشده از سوی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به سال گذشته از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.
وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال در شاخص برون‌داد تعداد مقالات با حدود ۲۰درصد افزایش از ۱۸۶ مقاله  به ۲۲۳ مقاله افزایش یافته است که از این میان، مقالات منتشر شده در مجلات یک چهارم برتر ( Q۱)، از ۲۷ درصد کل مقالات، به ۳۳٫۷درصد افزایش یافته است که حاکی از بهبود کیفیت مقالات در ارزشیابی اخیر است.
معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: شاخص اچ پنج ساله دانشگاه نیز با ۹درصد افزایش به عدد ۳۴ رسیده که نشانگر افزایش توجه پژوهشگران در سطح جهان به مقالات منتشر شده دانشگاه است.
وی اظهار داشت: همچنین سایر شاخص¬ها نیز افزایش قابل ملاحظه¬ای داشته¬اند که این امر مرهون تلاش¬های پژوهشگران و سیاستگذاری¬های صورت گرفته است.
دکتر خمیسی¬پور افزود: علاوه بر این، شاخص سرانه مقاله به ازای هر عضو هیات علمی نیز در این ارزشیابی از ۰٫۹ به ۱٫۰۳ افزایش یافته است. با توجه به میانگین کشوری این شاخص که عدد ۱٫۲۲ است، لازم است تلاش¬های بیشتری برای مشارکت همه اعضای هیات علمی در پژوهش و انتشار مقاله صورت گیرد.
وی ضمن تقدیر از تمامی اعضای هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان در کسب این موفقیت و سپاس از مسئولین دانشگاه در حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه بیش از این بوده و امید است در سال‌های آتی با تعمیق فعالیت‌های پژوهشی بر کیفیت و کمیت تولیدات علمی دانشگاه در کنار انجام پژوهش‌های کاربردی و محصول محور گا‌م‌های بلندتری برداشته شود.
انتهای پیام/ م.ف۱۰۲۴