عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تاکید بر جذب هیات علمی پژوهشی در نشست شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

در دویست و هشتاد و هشتمین نشست شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور دکتر پیمان نامدار، رییس دانشگاه، بر مبنای نظرات و پیشنهادهای اعضای شورا، جذب هیات علمی پژوهشی، راهکارهای ممکن درباره حل مشکلات بودجه تحقیقات و فناوری و ضرورت انجام طرح‌های فناورانه و محصول محور، بررسی شد و در دستور کار این شورا قرار گرفت.

در ابتدای نشست، دکتر محمّدمهدی امام جمعه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، بر لزوم انجام طرح‌های تحقیقاتی، مطابق اولویت‌های پژوهشی استان و شاخص‌های هیات امنا تاکید کرد.

وی، هماهنگی روسای مراکز تحقیقات و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها را با آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه در زمینه انجام آزمایش‌های مرتبط با طرح‌های تحقیقاتی خواستار شد.

از دیگر مصوبات شورا، تصویب پیشنهاد دریافت هزینه برای استفاده از دستگاه سکانس برای تشخیص اختلالات ژنتیکی در آزمایشگاه جامع تحقیقات بود که مقرر شد در این رابطه اطلاع‌رسانی مناسب در مراکز علمی در سطح استان و قطب شش کشور صورت پذیرد.

در پایان نشست، با اهدای لوح تقدیر دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ از دکتر امیر پاکپور حاجی آقا، عضو هیات علمی دانشکده بهداشت و رییس پژوهشکده بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹، قدردانی شد.

این نشست، روز ۲۹ دی ۹۹ در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد و در آن، ۲۷ طرح تحقیقاتی هیات علمی و ۱۱ طرح تحقیقاتی دانشجویی، مصوب شد.