عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

جلسه شبکه مجمع عالی خیرین فارس در دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس جلسه شبکه مجمع عالی خیرین استان فارس به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای و مجمع نیک اندیشان حامی مهارت اشتغال و کارآفرینی در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز برگزار گردید که اهم مذاکرات و مصوبات جلسه به شرح زیر اعلام می گردد:

صورتجلسه شبکه مجمع عالی خیرین استان فارس (شبکه خیرین)

۱- ابتدا ریاست دانشگاه ضمن خیر مقدم مدعوین به نقش دانشگاه فنی و حرفه ای استان در حوزه مهارت آموزی اشاره داشت و از تمامی مجامع خیرین درخواست نمود برای داشتن دانشگاهی پویاتر و جامعه ای سالم تر می بایست از حوزه مهارت آموزی و اشتغال حمایت گردد.

۲- در ادامه دکتر ایمانیه رئیس مجمع با قرائت آیه ای از قرآن کریم و ذکر روایتی از ائمه به اهمیت کار مجامع خیرین پرداخته و اظهار نمود موضوع اشتغال در همه مشکلات و معضلات اجتماعی مشهود بوده و تکلیف نمودند که تمامی مجامع خیرین حمایت های خود را در مبحث مهارت آموزی و اشتغال بکار گیرند.

۳- مقرر گردید در زمینه توانمند سازی افراد مددجوی نیازمند با ایجاد آموزش های مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان و هدایت بسته حمایتی از سوی خیرین زمینه اعتماد به نفس مددجوان را فراهم آورند.

۴- بنیاد نیک اندیشان مهارت، اشتغال و کارآفرینی ملزم گردید ظرف یک ماه آینده نسبت به ثبت اساسنامه از مراجع ذیربط اقدام نماید.

۵- پیشنهاد گردید نماینده بنیاد نیک اندیشان مهارت، اشتغال و کارآفرینی به عنوان عضو افتخاری شبکه مجمع خیرین استان فارس درآمده  و این مجمع را از نظر فکری حمایت نماید.

۶- مجمع خیرین شهید رضازاده اعلام نمود برای آموزش های مهارتی مبلغ یکصد میلیون تومان با انعقاد تفاهم نامه به دانشگاه فنی و حرفه ای استان پرداخت نماید.

۷- مقرر شد برای پیشبرد اهداف اشتغال، نماینده محترم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه (دکتر پاک فطرت) از ظرفیت های قانونی در خصوص کاهش موانع کار و تولید بالاخص کارگاههای زیر ۵ نفر شاغل استفاده نموده و طرح پیشنهادی را دنبال نماید.

۸- هر کدام از مجامع خیرین عضو شبکه طرح پیشنهادی خود را در خصوص رفع موانع اشتغال با تسهیل اشتغال ارائه نمایند.

۹- فعالیت بنیاد نیک اندیشان حامی مهارت، اشتغال و کارآفرینی از ابتدای بهمن ماه عملیاتی گردد.

۱۰- تشکیل استارت آپ های متعدد با نخبگان دانشگاهی و متصل کردن جویندگان کار به درخواست کنندگان (افراد موسسات و شهرک های صنعتی و ... که نیرو لازم دارند).

در پایان جلسه برخی آموزش های کوتاه مدت که دانشگاه فنی و حرفه ای تدوین نموده بود به اطلاع حاضرین رسانده شد و با جمع بندی دکتر ایمانیه با صلوات بر محمد و آل محمد جلسه خاتمه یافت.