عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تاکید کمیته استانی قزوین بر لزوم تشدید نظارت ها بر اماکن غیرمجاز فروش داروی متادون

دکتر علی اکبر کرمی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در هفتمین نشست کمیته درمان و حمایت های اجتماعی استان، بر لزوم ساماندهی و شناسنامه دار شدن کیوسک ها، دکه ها، عطاری ها و گُل فروشی های  تحت نظارت سازمان میادین، شهرداری ها و دستگاه های مسوول در سطح شهرهای قزوین ، اقبالیه و محمود آباد نمونه اشاره کرد و گفت: با تشدید نظارت ها تا حد امکان باید از فروش غیرمجاز داروی متادون جلوگیری شود.

این نشست، روز ۲۴ دی ۹۹ برگزار شد و دکتر علی اکبر کرمی، بر تقویت نظارت ها و پوشش بیشتر دستگاه های نظارتی بر فعالیت و ساماندهی مشاغل و اماکن یاد شده تاکید کرد و گفت: تیم های نظارتی دستگاه های حاضر در این نشست، از مراکز « اِم اِم تی» و مراکز اقامتی نگهداری معتادان تمایلی (داوطلب درمان) و متجاهر مشمول ماده ۱۵ (معتادان تمایلی) و ماده ۱۶ (معتادان متجاهر)؛ بازدید مشترک داشته باشند و گزارش آن را به کمیته درمان ارائه دهند.

علی قنبری نیکو، دبیر کمیته تخصصی درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز در این نشست در خصوص اهمیت نظارت بر کیوسک ها . دکه ها ، عطاری ها و گل فروشی ها  در خصوص عدم فروش داروی متادون صحبت کرد. در ادامه، موضوع در دستور کار جلسه قرار گرفت تا تصمیمات بعدی گرفته شود.

قنبری نیکو بیان کرد که تیم نظارتی با مدیریت رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی و همکاری ادارات ذیربط (دانشگاه علوم پزشکی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری قزوین، اقبالیه، محمودآباد) با هدف اِعمال نظارت و بازدیدهای میدانی بر فعالیت کیوسکها، دکه ها و عطاریها در خصوص عدم توزیع داروی متادون تشکیل گردد.