عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

نخستین نشست مشترک روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بیست و پنجم دی ماه سال ۹۹ برای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین، روز متفاوتی بود و برای اولین بار روسای پیشین دانشگاه از زمان تاسیس، گردهم آمدند و در فضایی صمیمی با اعضای هیات امنا، هیات رئیسه و نمایندگان مردم استان قزوین  در مجلس شورای اسلامی به گفت و شنود پرداختند.

این ابتکار دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود که پس از یک سال از انتصابش، با هدف تکریم و بزرگداشت مدیران پیشین و زمینه سازی برای بهرمندی از تجربه های آنان، نشست مشترک هیات امنا، هیات رئیسه و روسای سابق دانشگاه را برگزار کرد.

نشست با دومین جلسه هیات امنای دانشگاه در سال ۹۹ آغاز شد و سپس با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه  و نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه یافت و مهم ترین بخش نشست، حضور پنج تن از روسای دانشگاه از سال ۱۳۶۴ بود که فضای جلسه را صمیمی تر و از نگاهی دیگر علمی تر کرد.

موضوع مشترک سخنان اعضای هیات امنا و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین روسای سابق دانشگاه در کنار گفت و شنودهای دوستانه، بررسی و پیشنهاد راه های توسعه و گسترش همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود و هرکدام از روسای سابق دانشگاه در سخنان کوتاه خود، با بیان تجربه های مدیریتی، پیشنهاد های خود را ارایه دادند.

در پایان، لوح سپاس و قدردانی از خدمات روسای پیشین دانشگاه توسط دکتر فریدون عزیزی، دانشمند پیشکسوت قزوینی و عضو هیات امنای دانشگاه، در میان تشویق شرکت کنندگان به روسای سابق اهدا شد.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال ۱۳۶۴ با پذیرش ۷۵ دانشجوی رشته پزشکی عمومی، تاسیس شد و مدیریت آن را تا سال ۱۳۶۸، دکتر مجید سررشته داری، متخصص بیماری های داخلی برعهده داشت.دکتر علی عالمی دامغانی، متخصص ارتوپدی از اردیبهشت ۱۳۶۸ سکاندار مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شد و  در خرداد ۱۳۷۰ این سکان را به دکتر خسرو ایازی، متخصص جراحی عمومی تحویل داد. دکتر حمیدرضا جوادی، متخصص بیماری های قلب و عروق از دی ماه ۱۳۷۵ تا تیر ۱۳۸۵ بیشترین دوره مدیریتی دانشگاه را عهده دار بود.دکتر علی اکبر زینالو، فوق تخصص قلب کودکان از تیر ماه ۱۳۸۵ به مدت هشت سال بر دانشگاه مدیریت کرد و در مرداد ۱۳۹۳ با انتصاب دکتر منوچهر مهرام، متخصص بیماری های کودکان اتاق مدیریت دانشگاه را به ایشان تحویل داد که تا آذر ماه ۱۳۹۸ ادامه داشت.

دکتر پیمان نامدار، متخصص طب اورژانس هفتمین رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین از آذر ۱۳۹۸ است که با ابتکار برگزاری نخستین نشست مشترک روسای پیشین دانشگاه، بنا دارد از ظرفیت مدیریتی تجربه شده در ۳۶ سال گذشته استفاده کند.

گفتنی است، دکتر خسرو ایازی، سومین رئیس دانشگاه به علت مسافرت خارج از کشور و همچنین دکتر لطف الله سیاهکالی مرادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک بخاطر همزمانی این جلسه با جلسه ای دیگر در این نشست حضور نداشتند.