عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری جلسه تفاهم نامه همکاری دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با کتاب پلاس در راستای راه اندازی باشگاه مجازی کتابخوانی در سراسر کشور

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص همکاری دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای با کتاب پلاس روز یکشنبه مورخ ۹۹/۱۰/۲۱ با حضور دکتر دستگردی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای ، دکتر امینی رئیس اداره تشکل های دانشجویی دانشگاه ، مهندس گرد رئیس دانشکده فنی شریعتی ، خانم عسگری معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده  ، آقای سعیدی کیا موسس کتاب پلاس ، خانم سمیرا ناطقی مدیر عامل کتاب پلاس و رئیس اداره فرهنگی دانشکده شریعتی در دفتر ریاست دانشکده شریعتی  برگزار شد .
در ابتدای این نشست ، آقای سعیدی کیا موسس کتاب پلاس ، در خصوص طرح راه اندازی باشگاه مجازی کتابخوانی در دانشکده و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای با هدف اعتلای فرهنگ کتابخوانی درسطح دانشجویان ، اساتید ، کارکنان و مدیران ، نکات و مواردی را ارائه کرد و در بخشی از سخنان خود گفت :کتاب پلاس بستری خواهد بود برای هر نهاد و یا شخص حقیقی و یا حقوقی که بخواهد فعالیت ترویجی روی کتاب انجام دهد و خوشحال هستیم که مورد حمایت  مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای قرار گرفته و می توانیم باشگاه های فرهنگی و کتابخانه مجازی با همکاری شما عزیزان در سراسر کشور راه اندازی نماییم .
سپس رئیس دانشکده فنی شریعتی ، ضمن ابراز خرسندی از نگاه و اهداف سامانه پویش مطالعاتی کتاب پلاس و اعلام حمایت از این استارت آپ ، بیان نمود : امروزه یکی از دغدغه های اصلی همه فعالان فرهنگی و آموزشی ، کم بودن سطح مطالعه می باشد ؛ از این رو اقدام کتاب پلاس برای راه اندازی بستری برای سازمان ها و دانشگاه ها جهت بالابردن فرهنگ اجتماعی و تشویق مخاطبان خود به کتاب و کتابخوانی ، بسیار ارزشمند است .
در ادامه دکتر دستگردی اظهار داشت : دانشکده شریعتی به عنوان یک دانشکده توانمند و از افتخارات دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد و پتانسیل فراوانی جهت فعالیتهای فرهنگی دارد .
ایشان با بیان اینکه مدیریت دانش ، باید در حوزه ی استراتژیک افراد اتفاق بیافتد ، افزود : هر فردی در حوزه کاری و فعالیت خود باید این دغدغه را داشته باشد تا دانش و مهارت خود را با مطالعه و استفاده از تجربیات دیگران ، افزایش دهد . البته با پیشرفت در این مسیر و تعامل با کتاب پلاس ، امیدوارم بستر و فضایی فراهم گردد تا در بحث مدیران ، منابع ، مطالب و شرح شغل در اختیار ایشان قرارگیرد . همچنین در بخش اساتید و دانشجویان ، تاکید ما ، اولویت قرار دادن کتب مکمل و مرتبط با رشته های مورد نظر با هدف افزایش مهارت های تخصصی می باشد .
دکتر دستگردی تصریح کرد : در این مسیر برای رسیدن به موفقیت باید به سمت تکنولوژی و فناوری های جدید حرکت کرد ؛ از جمله در اختیار قرار دادن فایل های صوتی کتاب ها ، استفاده از متون با محتوای تک پاراگراف و فایل هایی با قابلیت استفاده رایگان و در کنار این ها ، تکنولوژی هایی که می شود گسترش داد و باعث جذب مخاطبین و افزایش مطالعه شد .
وی با پیشنهاد این که مشوقین کتابخوانی نیز باید تشویق شوند ، تاکید کرد : ممکن است کسانی به خاطر مشغله فراوان نتوانند در کتابخوانی شرکت کنند ، اما مشوق های خوب کتاب باشند ،  بنابراین در قسمت شاخه های مرتبط با ترویج کتاب ، باید به این افراد انگیزه دهیم تا زنجیره کتابخوانی گسترش یابد .
دکتر دستگردی خاطر نشان کرد : ما باید بر روی فرهنگ سازی مطالعه ، فعالیت و تلاش کنیم تا خود افراد نیاز به مطالعه و خواندن کتاب را احساس کنند و در برنامه های خود قرار دهند و امیدوارم کتاب پلاس ، در آینده ای نزدیک ، رسانه ای تر و با موفقیت بیش تر پیش رود و این تعاملات با دانشکده شریعتی به عنوان نقطه پرش این اتفاق ، ادامه دار باشد و ما هم به عنوان نماینده ای از دانشگاه فنی و حرفه ای ، این اقدام را تسهیل و حمایت خواهیم کرد و امیدوارم در دانشکده و آموزشکده های دیگر ، رواج و گسترش پیدا کند .
گفتنی است در پایان ، مسئولین و کارشناسان حاضر ، نظرات و پیشنهادات خود را بیان نموده و مقرر شد تفاهم نامه ای فی ما بین موسسه کتاب پلاس و دانشکده فنی شریعتی منعقد گردد .
قابل ذکر است همکاری و تعامل دانشکده شریعتی با کتاب پلاس از مهر ۹۸ با برگزاری جشنواره مهربان با کتاب ، آغاز شد و امسال با راه اندازی باشگاه مجازی کتابخوانی ، ادامه خواهد داشت .

دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه