عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

مجموعه اقدامات طرح شهید سلیمانی در کنترل کووید ۱۹، پایش و نظارت می شود

منیره سجادی، کارشناس مسوول واحد گسترش مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از پایش و نظارت مراکز مجری طرح شهید قاسم سلیمانی در مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

وی اظهار کرد که اصول اجرای این طرح مبتنی بر مشارکت بسیج و مردم، محله‌‌محور و خانواده‌‌محور بودن، ارائه فعال خدمات و مراقبت‌‌ها، جلب مشارکت بین‌‌بخشی و بهره‌‌گیری از ظرفیت "هر خانه یک پایگاه سلامت " است و برای اطمینان از انجام دقیق و منظم برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هر محله، در راستای اجرای محدودیت‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی، پایش و نظارت بر اجرای صحیح از مهم‌ترین وظایف این طرح عنوان شده است.

این کارشناس مسوول گفت: برای اجرای این طرح، بسترهای متفاوتی برای دستیابی به اهداف تعیین شده از قبیل پیشگیری، آموزش و فرهنگ سازی پیش بینی شده است که به یقین، تفاوت هایی در اجرای برنامه وجود خواهد داشت، ولی چون این برنامه ریزی ها بر پایه تعامل و همکاری های بین بخشی توسط گروه های مردمی، بسیج و سپاه، همچنین هلال احمر و خود شهروندان اجرا می شود؛ پس باید با پایش های میدانی  بر روند اجرای طرح و بررسی مشکلات موجود نظارت کرد. سجادی افزود که این پایش ها از نیمه دوم دی ماه ۹۹ شروع شده و تا پایان طرح ادامه دارد.