عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ناظر وزارت بهداشت در بازدید از شهرستان دیلم: در برابر مخاطراتی همچون اپیدمی کووید ۱۹ باید سواد سلامت مردم را ارتقا بخشید

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم؛ دکتر محمد اسماعیل مطلق افزود: آگاهی و میزان درک مردم باید تا حدی بوده که متوجه باشند بیماری کرونا تا یکی ۲ سال آینده همچنان وجود داشته و افراد جامعه باید از خود مراقبت کنند و نیاز مبرم به تهیه نقشه راه در دانشگاه و شبکه‌ها وجود دارد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه بهداشت و درمان کشور ما به‌صورت شبکه‌ای بوده، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌های سطح یک، دو و سه نیز وظایفشان تعریف‌شده و هر بخش به وظیفه خود رسیدگی کرده و در برابر بیماری‌ها به شکل سیستمی عمل می‌کنند.
دکتر محمد اسماعیل مطلق تصریح کرد: اهمیت ارتقا سطح سواد سلامت مردم تا حدی است که اگر به نحو احسن انجام‌شده بود در فروردین‌ماه با پیک دوم بیماری و سپس پیک سوم مواجه نمی‌شدیم.
وی در ادامه طرح شهید سلیمانی را نقطه عطفی در کنترل کووید ۱۹ دانست و نقش تیم‌ها به‌ویژه تیم رهگیری و مراقبت را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اگر از کلیه افراد دارای علائم و اطرافیان مبتلایان با دقت نمونه‌گیری شده و به ازای هر یک مورد مثبت حداقل ۱۰ تا ۱۵ تست سریع تهیه شود این روش می‌تواند کمک شایانی به کنترل بیماری کند.
ناظر وزارت بهداشت ضمن اظهار خرسندی از اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کنترل کووید ۱۹ در استان بوشهر به‌ویژه شهرستان دیلم از همه متصدیان تقدیر کرده و گفت: این موضوع مهم را به استحضار مقام عالی وزارت دکتر نمکی خواهم رساند، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از مجموعه‌های موفق در بحث مبارزه با کرونا بوده که این مهم باید نه‌تنها در کشور بلکه خاورمیانه به‌عنوان نمونه از آن یاد شود.
انتهای پیام/م.ب-۳۰۶۰