عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ناظر وزارت بهداشت در شهرستان گناوه: طرح شهید سلیمانی در گناوه به نحوه مطلوب در حال اجراست

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه، دکتر محمد اسماعیل مطلق در حاشیه بازدید از شهرستان گناوه اظهارداشت: باید تعداد تست‌های بیشتری از مردم گرفته شود تا با شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا بتوانیم این ویروس وحشی را کنترل کنیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه ویروس کووید ۱۹ هر روز یک جهش جدید و علائم بالینی جدیدی را از خود نشان می‌دهد و سرعت انتشار آن بیشتر می‌شود.
دکتر مطلق بابیان اینکه باید از سلامت تیم رهگیری و تیم مراقبت خانگی اطمینان کامل حاصل شود بیان داشت: در دوران قرنطینه بیماران در منزل، می‌بایست به وضعیت سلامتی گروه‌های دارای حداقل یک ریسک فاکتور، بیماران دیابتی، بیماران فشارخونی، بیماران قلبی و عروقی، کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و سالمندان توجه ویژه‌تری کرد و به صورت مستمر وضعیت سلامتی آنها را غربالگری و رصد کرد.
وی ادامه داد: مراقبت و پیگیری بیماران به مدت ۱۴ روز و درمان مبتلایان به کرونا در همان مراحل اولیه بیماری وظیفه اصلی ماست و انجام مستمر این فعالیت‌ها می‌تواند از بروز پیک‌های محتمل در روزهای آتی جلوگیری کند.

باید به مردم راه چگونه با این ویروس زندگی کردن را بیاموزیم


دکتر مطلق از کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط تیم مراقبت و رهگیری در شهرستان گناوه ابراز خرسندی کرده و از زحمات همکاران در شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تقدیر کرد و گفت: آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در بهبود کیفیت خدمات در کنترل اپیدمی کووید ۱۹ نقش اساسی دارد و باید به مردم چگونگی زندگی کردن با بیماری به نحوی که کمترین آسیب را ببینند آموزش داده شود.
وی تاکید کرد: با اجرای طرح سردار شهید سلیمانی و با کمک از ظرفیت بسیج و سایر ارگان‌ها و نیروهای مردمی باید بتوانیم در راستای افزایش سطح سواد سلامتی مردم جهت توانمند شدن آنها در خود مراقبتی گام برداریم.
دکتر مطلق افزود: باید به مردم راه چگونه با این ویروس زندگی کردن را بیاموزیم، کار ما این است که سواد سلامت جامعه را به‌گونه‌ای بالا ببریم تا مردم بدانند چگونه از خود در مقابل بیماری‌ها مراقبت کنند.
وی به مردم توصیه کرد: اگر مراسمی می‌گیرند با حداقل نفرات باشد، مراسم تدفین‌ها را در فضای باز برگزار کنند، اگر میهمانی ولیمه دارند در فضای باز باشد و در هر فضایی که دور هم نشسته‌اند حتماً به اینکه تهویه صحیح انجام شود دقت کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز در حاشیه بازدید ناظر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای شروع طرح سردار شهید سلیمانی در شهرستان گناوه تاکنون ۲۰۷ تست تشخیص سریع کووید ۱۹ درب منزل گرفته‌شده است و ۵۲ مورد بیمار مثبت شناسایی شد.
عصمت حیدری بیان داشت: در این مدت، ۱۱ بیمار توسط تیم پزشکی در منزل مراقبت، هزار و ۹۷۵ صنف توسط تیم نظارت و بسیج پایش شده که منجر به ۱۸۰ اخطار و ۳۴ مورد معرفی به تعزیرات و ۱۹ مورد پلمپ شده است.
دکتر مطلق ناظر وزارت خانه به همراه دکتر محمدمهدی خواجه‌ئیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مهندس نخعی از فعالیت‌های مربوط به گام چهارم کنترل کووید ۱۹ در شهرستان گناوه در تاریخ ۱۷ دی ۹۹ بازدید کردند.
ناظر وزارت بهداشت از فعالیت‌های در حال اجرا در جهت کنترل همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ خصوصاً فعالیت‌های مربوط به گام چهارم کنترل این بیماری که مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است بازدید کرد و نتایج بازدید وی مطلوب ارزیابی کرد.
دکتر مطلق جهت بررسی رضایت‌مندی مردم از فعالیت تیم رهگیری مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان گناوه به‌طور تصادفی با برخی از بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ تماس تلفنی برقرار کرد و گیرنده خدمت رضایت خود را از عملکرد تیم رهگیری شهرستان بیان داشتند.

انتهای پیام/ ک.آ ۳۰۸۰