عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

اجرای طرح حافظان سلامت خانه به خانه مزین به نام شهید سلیمانی در قرارگاه شمال شهر فسا

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا، فرمانده سپاه مقاومت بسیج شهرستان، دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان و اعضای قرارگاه شمال شهر فسا، اجرای طرح حافظان سلامت خانه به خانه در قرارگاه شمال فسا نیز بصورت رسمی در محل مجتمع مسکن مهر آغاز شد.

به گزارش وب دا فسا؛ سرهنگ طحان فرمانده سپاه مقاومت بسیج شهرستان و دکتر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن اشاره به اهمیت و پیامدهای مثبت اجرای برنامه حافظان سلامت خانه به خانه مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی در مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محله محور و خانواده محور مبتنی بر طرح " هر خانه، یک پایگاه سلامت" در راستای کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا، از عموم مردم شریف شهرستان درخواست کردند با بسیجیان بزرگوار و پرسنل بهداشت که به درب منازل مراجعه می کنند نهایت همکاری را جهت اجرای هرچه بهتر این طرح داشته باشند.

این طرح در ۶ گام و با هدف تقویت بیماریابی زودرس، مراقبت، پیگیری و رصد مستمر بیماران و رهگیری فعال موارد تماس، همچنین آموزش مستمر عمومی و ارتقاء سواد سلامت مردم در زمینه بیماری کووید ۱۹ برنامه ریزی شده است .

شهرستان فسا در طرح شهید سلیمانی به قرارگاه های عملیاتی شهر فسا(قرارگاه های مرکزی، شمال و جنوب)، بخش شیبکوه، بخش نوبندگان و ششده و قره بلاغ(ششده، دوگان و امیرحاجیلو) تقسیم بندی شده است .