عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت جام

با عادی انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری نشویم.

متولی سلامت در منطقه جام؛

با عادی انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری نشویم.

متولی سلامت ورئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت:بیماری کرونا در منطقه رو به کاهش است اما نباید با عادی انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری شویم، چرا که پیک گذشته کرونا فشار بسیار زیادی به کادر بهداشت و درمان وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری وبداجام ،دکتر محمد افکار در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در جمع مسئولان اجرایی شهرستان گفت : اکنون در وضعیت جدیدی قرار گرفته‌ایم و امیدواریم با رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی این روند ادامه داشته باشد.


وی با اشاره به خطر ابتلای سالمندان به بیماری کرونا افزود:احتمال ابتلای همه افراد به کرونا وجود دارد، اما سالمندان در معرض خطر بیشتری قرار دارند بنابراین عمل به توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به کرونا در این گروه سنی نقش مهمی دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:سالمندان بیشتر از سایر افراد، دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون هستند و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در سالمندان بالاتر است.

دکتر محمد افکار با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی"مسجد سنگر سلامت" از اواخر آبان با همکاری نیروهای بسیج و سایر ارگان‌ها به اجرا درآمده بیان کرد: اجرای این طرح گام موثری در کاهش آمار بیماران بستری و سرپایی و کاهش فشار کاری مدافعان سلامت داشته است که همکاری این عزیزان قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد:با اجرای طرح ملی غربالگری از تک تک خانه‌ها به صورت تلفنی یا حضوری غربالگری انجام می‌گیرد که در صورت نیاز در منزل از افراد تست سریع گرفته می‌شود.

روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام