عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

برگزاری مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به پاس قدرشناسی، تکریم و پاسداشت چند دهه تلاش ارزشمند سردار سلیمانی مراسم یادبود و گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و همرزمانشان روز ‌چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه در سالن کنفرانس مرکز برگزار شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: در روزهای آغازین دفاع مقدس، جوانی کرمانی و از خطّه کویر، به خیل عظیم رزمندگان پیوست. این جوان مومن و شجاع و هوشمند و تیزبین در طی چهل سال آن­چنان جلوه کرد و خوش درخشید و در مسیر کمال به پیش رفت که سرانجام سکّه تاسیس یک مکتب به نام او توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی زده شد به­ گونه­‌ای که امروزه هر انسان آگاه و منصفی بر به کار بردن این واژه گران­سنگ و پر مغز و دقیق در خصوص سردار سرفراز اسلام «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» گواهی می­­‌دهد.

دکتر حسین کربلائی خیاوی به نقش بی بدیل سردار سلیمانی در حفظ و گسترش امنیت در خاورمیانه ب ه خصوص کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: دفاع از مظلوم و ایستادگی همه جانبه در برابر ظالمان، شعار همیشگی سردار سلیمانی بود و این فداکاری را خانواده‌های رها شده از ظلم داعش در سوریه و عراق بیشتر درک می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ خداست و این نعمتی است که تا به خطر نیفتد قدر آن را نمی‌دانیم. سایه حضور پربرکت سردار سلیمانی هنوز نیز در کل منطقه باقی است و صد البته یاد و خاطره مبارکشان تا ابد در دل‌ها و قلب‌های مردم ایران باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه برای دفاع از سوریه در برابر داعش نیروهای سوری، عراقی، لبنانی، افغانستانی و ایرانی همه در کنار هم ‌جنگیدند گفت: این نشان می‌دهد که امت اسلامی بیدار شده و خون تازه‌ای در رگ‌های آن دمیده شده است.

دکتر حسین کربلائی خیاوی با اشاره به اینکه حاج قاسم همه وجودش را برای بقای دین خدا و عملیاتی کردن مکتب ائمه گذاشت و در این راه مجاهدت کرد، افزود: مردمی بودن از ویژگی‌های بزرگ شهید سلیمانی است و سردار سلیمانی خروجی بزرگ انقلاب اسلامی است.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز در این آئین، با گرامیداشت ایام فاطمیه سلام‌الله علیها، اظهار کرد: شهادت، به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، همواره کابوس ستمگران و زورگویان تاریخ بوده و شهید سلیمانی نیز با همین اراده و نیت، هیمنه آمریکا را فرو ریخت .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز نبوغ نظامی، روحیه شهادت‌طلبی، ولایتمداری ، سخت­کوشی، روحیه انقلابی، سادگی و صفا، مردمی بودن، سنجیدگی و تدبیر در امور را از ویژگی‌های بارز آن شهید بزرگوار برشمرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی و جمعی از همراهانشان، در عملیات تروریستی از سوی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد هدف موشک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد .