عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان دشتستان: مراقبت و رهگیری فعال بیماران مبتلا به کرونا جدی‌تر از گذشته در دشتستان انجام می‌شود

دکتر ایرج شولی در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح تمرکز بر پیشگیری و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل است و مراقبت و رهگیری فعال بیماران به صورت جدی‌تر توسط تیم‌های مراقبتی انجام می‌شود.
دکتر شولی بیان کرد: این تیم‌ها با سرتیمی کارشناسان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها و با حضور نیروهای داوطلب بسیجی در کنار مراقبین سلامت و بهورزان تشکیل شده‌اند.
وی افزود: ۴ پزشک، ۱۸ بهیار و پرستار که عضو کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان هستند در قالب تیم مراقبت در منزل، تمام فعالیت‌های خود را به صورت مشارکتی با تیم‌های مراقبتی بهداشتی انجام می‌دهند.
دکتر شولی بیان کرد: تیم‌های مراقبت در منزل پس از اعلام تیم‌های رهگیری به صورت حضوری به منازل بیماران مراجعه می‌کنند و مواردی همچون رهگیری افراد در تماس با فرد بیمار، پالس اکسیمتری، تب سنجی، غربالگری و بررسی اپیدمیولوژیک بیمار و اطرافیان و ... را انجام می‌دهند.
دکتر ایرج شولی گفت: از ابتدای طرح تاکنون تعداد افراد مراقبت شده در منزل توسط پزشکان و نیروهای بهداشتی بیش از ۱۰۰ نفر بوده است که ارائه خدمات فعال مراقبتی و پزشکی برای گروه‌های در معرض خطر، بیماران ترخیص شده از بیمارستان، افراد با علائم بالینی قطعی و افرادی که نیاز به قرنطینه معکوس و انجام تست سریع در منزل دارند، توسط تیم‌های مراقبت در منزل، انجام می‌گیرد.
دکتر شولی اظهار کرد: افراد در معرض خطر (مادران باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر، سالمندان، مستمندان، زنان سرپرست خانوار، معتادین) در اولویت مراقبت در منزل هستند.
مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان دشتستان تصریح کرد: افرادی که پس از بیماریابی نیاز به انجام نمونه‌گیری دارند به مرکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شده و برای افرادی که توانایی حضور در این مرکز را ندارند، در محل سکونت و توسط کارشناسان پیشگیری تست سریع کرونا انجام می‌شود.
انتهای پیام/س.غ- ۳۰۳۰