عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بازدید معاون فرماندار شهرستان بوشهر از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، در این بازدید معاون فرماندار بوشهر با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت علی بن ابیطالب (ع)، از نزدیک در جریان روند اجرای طرح بیماریابی و غربالگری محله و خانه محور موسوم به طرح شهید سلیمانی قرار گرفت.
مهندس هادی اخلاقی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح تعدادی زیادی کیت تشخیصی (رپیدتست) در اختیار شهرستان گذاشته شده است که در کمتر از نیم ساعت جواب آزمایش افراد مبتلا و یا مشکوک به این بیماری داده می‌شود که در صورت نیاز به درمان و یا قرنطینه، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی سپاه، بسیج و مرکز بهداشت برای اجرای این طرح گفت: در اجرای ۶ هفته‌ای محدودیت‌ها، مردم، اصناف، کسبه و بازاریان این شهرستان همراهی تحسین‌برانگیزی داشتند که موجب شد شهرستان بوشهر از شرایط قرمز به زرد برسد.
معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز در حاشیه این دیدار اظهار داشت: در این طرح ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی از طریق حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام بیماری و پاسخ سریع به آن، قرنطینه خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب و مشارکت در درمان سرپایی انجام می‌شود و با مراقبت‌های بهداشتی توسط افراد خدوم در آینده‌ای نزدیک شاهد قطع زنجیره انتقال این بیماری منحوس در شهرستان بوشهر باشیم.
مهندس حمید حبیبی نیا خاطرنشان کرد: این طرح محله و خانواده محور و مبنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در شهرستان و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج اجرا می‌شود و کمیته‌های شهرستانی زیر نظر قرارگاه عملیاتی شهرستان با ریاست فرماندار تشکیل‌شده است.
وی تاکید داشت: این طرح در قالب ۴ کمیته که شامل کمیته‌های مراقبت و رهگیری، آموزش همگانی، نظارت، کمیته حمایت و قرنطینه خانگی است که در این شهرستان تاکنون ۸۲ تیم و با حضور ۱۰۳ نفر بسیجی در قالب تیم‌های مراقبت و رهگیری، تیم نظارت و تیم‌های حمایتی سازماندهی شده‌اند.
انتهای پیام/ا.س-۳۰۰۰