عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بازدید مسوول سلامت شهرستان قزوین از کمپ ترک اعتیاد در قدیم آباد

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در بازدید از کمپ ترک اعتیاد روستای قدیم آباد از توابع شهرستان قزوین، اعتیاد را یکی از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: آسیب های اجتماعی، همان نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری افراد یک جامعه است که می تواند مشکلات روانی و جسمی عموم مردم جامعه، بخصوص افراد آسیب پذیر را به دنبال داشته باشد.

فاطمه نظری، کارشناس مسوول سلامت روان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین هم هدف اصلی از این بازدید را اجرای صحیح نظام مراقبت بیماری کرونا در اماکن تجمعی عنوان کرد و افزود: در بازدید از محوطه و خوابگاه، اصل فاصله گذاری افراد در حین استراحت، اصلاح فاصله بین تخت ها و رعایت فاصله حداقل ۱.۵ متری ، انجام ضدعفونی محیط به صورت مداوم و تامین لوازم شخصی( اعم از ناخن گیر، مسواک و ماسک) در بین مددجویان مورد تاکید قرار گرفت.

وی عمده مشکلات کمپ ها را آب و تغذیه، سرمای هوا و کمبود امکانات گرمایشی و مشکلات بهداشتی نام برد و برای رفع مشکلات و ایجاد محیطی امن و بهداشت و تامین احتیاجات این کمپ، حمایت مسوولان را بسیار مهم دانست.

این بازدید، در قالب تیمی متشکل از مشاور استاندار قزوین در ستاد مبارزه با مواد مخدر، کارشناسان بهداشت محیط و سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان قزوین، روز ۱۴ دی ۹۹، انجام شد