عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

خیران سلامت برای مقابله با کرونا ۱۶ میلیارد ریال کمک کردند

وبدا؛ مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: خیران سلامت این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶ میلیارد ریال برای تهیه و تامین تجهیزات مقابله با ویروس کرونا کمک کردند.
به گزارش وبدا به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ عباس قادری افزود: با این کمک‌ها، دستگاه‌هایی از جمله اکسیژن‌ساز پرتابل، دستگاه کمک تنفسی بای‌پپ، لارنگوسکوب، ماسک n۹۵، تجهیزات آزمایشگاهی، پالس‌اکسیمتر انگشتی، ملت بلون ویژه تهیه ماسک و پارچه و دوخت لباس حفاطتی تهیه شد و در اختیار مراکز بهداشت و درمان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری دارای ۷۳۰ عضو است، اظهار داشت: این مجمع از سال ۸۸ فعالیت خود را در استان آغاز کرد و طی ۱۱ سال گذشته در توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در استان نقش موثری ایفا کرده است.
قادری از احداث ۸۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان طی سال‌های اخیر از سوی مجمع خیرین سلامت خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل احداث خانه بهداشت، آزمایشگاه، کلینیک، خانه پزشک و مراکز درمانی روستایی و شهری بوده است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با مشارکت مجمع خیرین سلامت ۸۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی به مراکز درمانی و بهداشتی استان اضافه شده است، اظهار داشت: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع زمین برای احداث فضاهای بهداشتی و درمانی از سوی مجمع به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اهداء شد.