عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: حوزه بهداشت و درمان بخش آبدان توسعه می‌یابد

دکتر سعید کشمیری به همراه نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت ضمن تقدیر از فعالیت‌های کارکنان این مرکز گفت: بخش آبدان در حال حاضر دارای یک مرکز خدمات جامع سلامت، یک پایگاه سلامت ضمیمه، یک خانه بهداشت در روستای سرمستان و یک پایگاه فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ است.
وی افزود: با توجه به پتانسیل این بخش و تعداد روستاهای سیاری، در بازنگری طرح گسترش شبکه‌ها، پیشنهاد ایجاد خانه بهداشت برای روستای کنارترشان بخش آبدان شد که خوشبختانه با رایزنی‌های انجام‌شده این پیشنهاد در وزارت خانه مورد موافقت قرار گرفت و خانه بهداشت برای روستای کنارترشان مصوب شد.
دکتر کشمیری با اشاره به فرایند راه‌اندازی خانه بهداشت کنارترشان گفت: آزمون جذب بهورز خانه بهداشت از بین جوانان بومی روستا انجام‌شده و مراحل جذب بهورز و معرفی فرد پذیرفته شده به آموزشگاه بهورزی برای طی دوره آموزشی کار در خانه بهداشت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مشکلات پانسیون پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت آبدان گفت: یکی از فاکتورهای مهم جذب و افزایش ماندگاری پزشکان و کادر بهداشت و درمان بحث امکانات زیستی و پانسیون است که متاسفانه در این مورد در بخش آبدان با مشکل روبرو هستیم و پانسیون‌های موجود کهنه و فرسوده هستند.
دکتر کشمیری افزود: اعتبار موردنیاز برای ساخت پانسیون پزشکان آبدان ۱۰ میلیارد ریال است که در صورت تخصیص آن، در ماه‌های آتی کلنگ احداث ساختمان ۴ واحدی پانسیون پزشکان زمین زده می‌شود.
وی اضافه کرد: اقدامات اولیه طرح از قبیل نقشه ساختمان نیز توسط دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تهیه‌شده است.
نماینده مردم دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: حوزه سلامت از اولویت‌های اصلی من در این دوره از نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی است و به جد تلاش دارم تا با همکاری و مشاوره و خرد جمعی صاحب‌نظران بتوانیم این حوزه را ارتقا بخشیم.
حجت‌الاسلام موسی احمدی افزود: هدف از این بازدیدها نیز شناسایی و احصا مشکلات مراکز خدمات جامع سلامت و کمک به رفع این مشکلات و تقویت نقاط قوت حوزه بهداشت و درمان منطقه است
وی ادامه داد: در بحث تامین اعتبار پروژه پانسیون پزشکان آبدان ان‌شاءالله با رایزنی‌هایی که انجام خواهد شد بتوانیم بخشی از اعتبار موردنیاز نیز از طریق نفت و شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه جذب کنیم.

انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰