عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

توسط پژوهشگر جمی؛ دو جلد کتاب در حوزه سلامت منتشر شد

دکتر احمد ستوده در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اظهار داشت: با توجه به اینکه استان بوشهر در منطقه گرمسیر کشور قرار دارد و اغلب شغل‌های مردم در این استان ماهیگیری و کشاورزی است، بیش‌ترین تاثیر را از نور آفتاب دارند که یکی از عوامل اصلی ایجاد سرطان پوست است.
دکتر ستوده افزود: متاسفانه موضوع ایمنی در برابر آفتاب اغلب توسط مردم و کارگران مورد غفلت قرار می‌گیرد که با گذشت زمان اثرات مخربی را در سطح پوست ایجاد می‌کند.
وی هدف از انتشار این کتاب را راهنمای عملی مورداستفاده کارکنان بهداشتی برای آموزش جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ملوانان، کارگران ساختمانی، کشاورزان، باغداران، ماهیگیران و رفتگران از جمله مشاغلی است که در این کتاب موردتوجه قرارگرفته‌اند.
دکتر ستوده با اشاره به انتشار کتاب "گام به گام با اجرای برنامه‌های ارتقا سلامت در بیمارستان" افزود: امروزه دولت‌ها مبالغ زیادی از بودجه خود را در حوزه سلامت و درمان هزینه می‌کنند که بخش درمان بیش‌ترین تخصیص را دارد.
وی در ادامه گفت: احداث بیمارستان، خرید تجهیزات تشخیصی و درمانی هزینه‌های هنگفتی را به حوزه سلامت تحمیل می‌کند که ارتقای سطح سلامت مردم می‌تواند این هزینه‌ها را کاهش بدهد.
دکتر ستوده خاطرنشان کرد: در این کتاب تلاش کرده‌ایم که دید ارتقا آموزش سطح سواد سلامت مردم را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تقویت کرده و تنها به بیمارستان را به عنوان مرکز درمانی نگاه نشود.
کتاب راهنمای "گام به گام با اجرای برنامه‌های ارتقا سلامت در بیمارستان" با تالیف دکتر احمد ستوده، دکتر مجتبی فتاحی اردکانی و دکتر اکرم محراب و کتاب "پیشگیری از سرطان پوست" نیز توسط دکتر احمد ستوده، دکتر مجتبی فتاحی اردکانی و دکتر سید سعید مظلومی محمودآباد توسط انتشارات نوروزی در سال ۹۹ به چاپ رسید.
احمد ستوده فارغ‌التحصیل رشته دکتری آموزش بهداشت و ارتقای سلامت است که تاکنون چندین مقاله در مجلات معتبر علمی داخلی و بین‌المللی منتشر کرده است و هم‌اکنون نیز مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم است.
انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰