عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

آیین اختتامیه جشنواره ایثار دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمانشاه، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکترحسن شرفی سرپرست واحد استانی کرمانشاه، جمعی از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ایثار دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن گرامی داشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با اشاره به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: مردم با بصیرت ایران، با تاسی از فرهنگ عاشورایی، حمایت خود را از مقام عظمای ولایت و وفاداری خود را به نظام مقدس اسلامی و ارزشهای شهدای انقلاب به جهانیان نشان داد.

وی در ادامه به فعالیت های مختلف آموزشی و فرهنگی سال های اخیر در دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: با هدف افزایش کیفیت در این دانشگاه طرح های سطح بندی مراکز آموزشی و پایش مدرسان به مرحله اجرا درآمد و اینک دانشگاه جامع علمی کاربردی در شرایط مناسبی برای پرورش دانشجویان مهارتی و ایجاد اشتغال در کشور است.

دکتر محمدحسین امید ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه های مناسبی برای علاقه مندان در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری دارد که برگزاری چنین جشنواره هایی مثل جشنواره قرآن و عترت، مسابقات ورزشی و تاکید بر فعالیت کانون های فرهنگی و هنری نمودهای اصلی آن است.

وی بیان کرد: دانشجویان باید در خصوص کیفیت آموزش های مرکز علمی کاربردی خود مطالبه گر باشند و هرگونه کمی و کاستی را به سلسله مراتب دانشگاه یعنی مسئولان مرکز، مسئولان واحد استانی و مسئولان ستاد مرکزی این دانشگاه گزارش کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی ایران گفت: امیدوارم شاهد برگزاری چنین مراسماتی در مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی باشیم زیرا زنده نگه داشتن یاد شهدا و تقدیر از ایثارگران و خانواده های آنان از وظایف همه ما است.

در ادامه سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگری و از خودگذشتگی های آنان گفت: شهدا سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند و امروز که در میان هجوم دشمنان انقلاب در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار گرفته ایم، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل دانشجو یک نیاز اساسی محسوب می شود.

وی افزود: دانشجو و دانشگاه باید انقلابی بماند و فرهنگ شهادت در تمامی کلاس ها و مراکز آموزشی نهادینه شود تا با استفاده از آن بتوان به رشد و سعادت رسید. شهدای دانشجو در دوران سخت جنگ تحمیلی از کلاس های درس  به جبهه های نبرد رفتند و به ملت ایران و امت اسلامی درس عزت، استقلال و آزادی ارائه کردند، لذا امنیت و اقتدار امروز جامعه مرهون رشادت و ایثارگری همین شهدائی است که از تمام هستی خود مایه گذاشتند و همه نیز باید قدردان آن باشند.

دکتر حسن شرفی اضافه کرد: مسئولین جنگ همچون شهید باکری همواره از میان دانشجویان انتخاب می شدند که توام با تحصیل، پیشرو در مسائل انقلاب، جنگ و جهاد بودند و ما نیز باید تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب در جهت تداوم و پابرجایی آن باستیم .

وی افزود: پیشرفت های ایران در جبهه علم و دانش تا ساخت واکسن کرونا، اهداف غیر ممکن را ممکن ساخته و بیگانگان را به شگفتی واداشته است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمانشاه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت، اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهدا همه وجود خود را در مسیر ولایتمداری حضرت زهرا(س) تطبیق دادند و بر اساس آن برای ماندگاری اسلام و انقلاب و ولایت فقیه مجاهدانه به شهادت رسیدند.

وی در ادامه ضمن تشکر از خانواده شهدا و ایثارگران حاضر در مراسم تصریح کرد: جامعه دانشگاهی باید با تربیت دانشجویان توانمند و آشنا با فرهنگ ایثار و شهادت، در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد.

دکتر حسن شرفی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکارن برگزاری این جشنواره گفت: اولین جشنواره مجازی ایثار دانشجویی با همکاری شورای فرهنگی این واحد استانی و اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدای شهریورماه سال جاری آغاز به فعالیت کرد و آثار متعددی را از دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی سراسر کشور دریافت کرد.

گفتنی است در این مراسم گزارشی از روند برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ایثار دانشجویی توسط دبیر هیات داوران ارائه و ۱۶ اثر برگزیده جشنواره معرفی شد.