عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بیست و یکمین همایش دانشجویی شنوایی شناسی وجشنواره دانشجویی هنر در شنوایی شناسی برگزار شد



بیست و یکمین همایش سراسری دانشجویی شنوایی شناسی و نخستین جشنواره دانشجویی هنر در شنوایی شناسی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت مجازی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی sbmu به نقل از دانشکده توانبخشی، این همایش مجازی با شرکت حدود ۳۵۰ نفر از دانشجویان و اساتید سراسر کشور به همت و خلاقیت دانشجویان توانمند و با انگیزه رشته شنوایی شناسی برگزار شد .

هدف اصلی این همایش ایجاد انگیزه و علاقه در میان دانشجویان شنوایی‌شناسی سراسر کشور، نشان‌دادن اهمیت، گستردگی و جامعیت رشته شنوایی‌شناسی و شناساندن حیطه‌های مختلف بالینی و تحقیقاتی این رشته بود که با حضور اساتید برجسته دانشگاه های کشور در حیطه های مختلف شنوایی شناسی انجام شد.

در افتتاحیه این همایش مجازی دکتر محمدمحسن روستائی رییس دانشکده علوم توانبخشی، دکتر صدیقه سادات نعیمی معاون آموزشی پژوهشی دانشکده و دکتر احمدرضا ناظری مدیر گروه شنوایی شناسی ضمن بیان سخنانی به تبیین اهمیت اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی پرداختند.

در ادامه به منظور آشنایی دانشجویان تازه ترین دستاوردهای رشته شنوایی شناسی توسط اساتید و صاحبنظران دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و علوم بهزیستی و توانبخشی ارایه شد.

شنوایی شناسی تشخیصی، غربالگری نوزادان و مداخلات زودهنگام، توانبخشی و تربیت شنوایی اطفال، پردازش شنوایی و اختلالات آن، تینیتوس و هایپراکیوزیس، توانبخشی شنوایی بزرگسالان و سالمندی، تعادل و اخلاق حرفه ای در شنوایی شناسی از جمله مباحث مطرح شده توسط این اساتید بود.

در این همایش شش سخنران برتر بخش مقاله و پوستر نیز به سخنرانی پرداختند که دو تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش سخنرانی و یک نفر در بخش پوستر موفق به کسب عنوان برتر شدند و دانشجویان دیگر از دانشگاه های علوم پزشکی ایران، بابل و تهران نیز موفق به کسب مقام های برتر بخش پوستر و مقاله شدند.

براساس این گزارش همزمان با همایش مذکور، نخستین جشنواره هنر در شنوایی شناسی نیز برگزار شد که این رویداد بسیار نوآورانه برای نخستین بار از سوی گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرا شد و مورد استقبال گسترده دانشجویان سراسر کشور قرار گرفت.

هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد فضایی با نشاط علمی، تقویت روحیه ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری، افزایش توانمندی دانشجویان در درک و انتقال مفاهیم علمی با بهره گیری از پتانسیل "هنر" و تقویت روحیه کار گروهی بود.

در جشنواره مذکور آثار هنری مرتبط با علوم شنوایی و تعادل در قالب نقاشی، ویدئو، قطعه موسیقی، مجسمه سازی، طرح گرافیکی ارایه شد و آثار برگزیده نیز مورد تقدیر قرار گرفت. از بین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، سه اثر به عنوان آثار برتر جشنواره و سه اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند که پنج اثر مربوط به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند و یک  دانشجوی دانشگاه تهران نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد.

در این همایش برای نخستین بار گروه رادیو اُدیو به عنوان اجرا کننده به پخش آیتم های رادیویی مرتبط با رشته شنوایی شناسی پرداختند. اجرای برنامه رادیو ادیو، مورد استقبال بسیاری از شرکت کنندگان بخصوص اساتید دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع