عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

افراد مبتلا به بیماری کرونا، با کمک نرم افزار «ماسک» رهگیری می شوند

مهندس حمید گلناری، مسوول کمیته هماهنگی مرکز بهداشت بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: افرادی که با وجود ابتلا به بیماری کرونا، ملاحظات قرنطینه خانگی را را رعایت نکنند و با تردد در سطح شهر، موجب انتشار بیماری شوند، با کمک نرم افزار «ماسک» رهگیری می شوند.

وی از طراحی و به اشتراک گذاشتن نرم افزار مذکور از سوی حوزه سلامت خبر داد و افزود: ارگان های اجرایی شهرستان قزوین می توانند این نرم افزار را با جستجو در برنامه "دانلود نرم افزارها و یا بازار فارسی" دریافت کنند. مهندس گلناری ادامه داد که با نصب این برنامه در گوشی ها و  اسکن کد ملی، افرادی که با وجود ابتلا به بیماری کرونا، در خانه نمی مانند، رهگیری و مورد بررسی قرار می گیرند.

وی ضمن دعوت به همکاری و درخواست از ارگان های اجرایی برای غربالگری و سنجش وضعیت سلامت کارکنان و مراجعین هر سازمان در محل های ورودی سازمان و نقاط پُرتردد و پُر ازدحام ادارات در سطح شهرستان قزوین، اعلام کرد: به کلیه ادارات و سازمان ها و دستگاه های اجرایی شهرستان قزوین این قابلیت اعلام شده و به دستگاه هایی که درخواست امکان دسترسی نموده اند این امکان برای استفاده از آن ها فراهم شده است. مهندس گلناری اضافه کرد که گسترش استفاده از این نرم افزار برای عموم مردم در حال پیگیری