عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

توصیه های مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص نحوه ضدعفونی وسایل الکترونیکی شامل موس، صفحه کلید و مانیتور

مهندس محسن رمضانی در خصوص ضدعفونی وسایل الکترونیکی با توجه به شیوع ویروس کرونا و امکان انتقال آن از طریق این وسایل، برای جلوگیری از آسیب به وسایل الکترونیکی توصیه هایی را مطرح کرد.

به گزارش وب دا فسا؛ مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با بیان اینکه استفاده نادرست از مواد ضدعفونی کننده به وسایل الکترونیکی آسیب می زند بر رعایت توصیه های زیر تاکید کرد:

۱- هرگز مواد ضدعفونی را نباید به صورت مستقیم بر روی وسایل الکترونیکی اسپری کرد.

۲- هنگام ضدعفونی کردن، دستگاه ها را خاموش کنید .

۳- لب تاپ : مقدار کمی از ماده ضدعفونی کننده را روی یک دستمال میکروفایبر بریزید و مواظب باشید تا رطوبت وارد فضای داخلی این وسایل نشود. تمام سطوح خارجی را که از صفحه شروع می کنید با دقت تمیز کنید. به آرامی در همان جهت، از بالا به پایین پاک کنید و اجازه ندهید که آب روی صفحه کلید یا درگاه های USB نفوذ کند.

۴-مانیتور: مواد ضدعفونی کننده را نباید مستقیما روی مانیتور‌ها اسپری کرد بلکه باید پارچه الیاف بسیار نرم را به این مواد آغشته و سپس با پارچه مانیتور را تمیز کرد.

۵- ماوس و کی بورد :مواد ضد عفونی را بر روی پارچه میکروفایبر و یا الیاف بسیار نرم اسپری کنید و سپس با پارچه آنها را تمیز کنید.

در همه موارد دقت شود پارچه زیاد خیس نشود که باعث نفوذ آب و الکل به داخل وسایل شود.برای ماده ضدعفونی نیز میتوان از الکل ۷۰% استفاده نمود.