عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

متوسط تعداد بستری روزانه بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری تک رقمی شد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر متوسط تعداد بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان به زیر ۱۰ نفر رسیده و تک رقمی شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در سی و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در تشریح آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ و اقدامات مداخله ای برای کنترل این بیماری اظهار داشت: در مجموع از ابتدای شیوع بیماری تا ششمین روز از دیماه ۹۹، ۶۰ هزار و ۱۶۷ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام که از این تعداد ۲۲هزار و ۲۴۳ مورد آن مثبت اعلام شد.
به گفته وی، تعداد نمونه گیری ها از بیماران سرپایی ۵۰ هزار و ۳۴۱ مورد بوده است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۲۴ مورد آن مثبت گزارش شده است.
وی تعداد نمونه گیری از بیماران بستری و تعداد موارد مثبت آن را به ترتیب نه هزارو ۸۲۶ و سه هزار و ۸۱۹ مورد اعلام کرد.
دکتر شیرانی در مقایسه درصد مرگ ناشی از کرونا در کشور و استان نیز اظهار داشت: مجموع فوتی ها در کشور تا ششمین روز از دیماه جاری ۵۴ هزار و ۵۷۴ مورد و در استان ۷۰۸ مورد بوده است که به ترتیب درصد مرگ در کشور و استان ۴.۵ و ۳.۱ درصد بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درصد بهبود یافتگان استان را بیشتر از کشور اعلام و افزود: این شاخص در کشور ۷۸.۸ درصد و در چهارمحال و بختیاری ۸۲.۳ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه همچنان بیشترین موارد ابتلا مربوط به میانسالان و گروه سنی ۱۶ تا ۴۵ سال می باشد افزود: بالای ۸۶ درصد مرگ ناشی از کرونا در افراد بالای ۶۸ سال رخ داده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی استان و مناطق کشور، در چهارمحال و بختیاری سه شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند که متناسب به وضعیت هر کدام محدودیت هایی در این مناطق اعمال می شود.
وی از تصمیم خوب ستاد ملی مقابله با کرونا و اعمال محدودیت تردد شبانه در مناطق زرد خبر داد و افزود: رانندگانی که از ساعت ۲۱ شب الی ۴بامداد روز بعد در خیابان ها تردد داشته باشند مشمول جریمه نقدی می شوند.
وی همچنین با اشاره به روند نزولی شیوع بیماری کرونا در استان هرگونه شتاب زدگی برای رفع محدودیت ها را نادرست دانست و افزود: حداقل ۲تا ۳هفته دیگر باید محدودیت ها به قوت خود ادامه پیدا کند و پس از آن به تدریج و با تعیین اولویت ها برخی از محدودیت ها برداشته شود تا از افزایش مجدد شیوع کووید ۱۹ پیشگیری شود.