عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: شاخص‌های بهداشتی در اماکن عمومی دشتستان ارتقاء یافته است

ماریا خویش دوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با اجرای طرح هوشمند فاصله‌گذاری بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بازدید توسط کارشناسان ستادی و محیطی شبکه بهداشت و درمان از اماکن عمومی انجام‌گرفته که ۸۰۰ بازدید در قالب گشت‌های مشترک بوده است.
خویش دوست تصریح کرد: در این راستا بیش از ۳۰۰ اخطار قانونی جهت صنوف و اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت نکردند، صادر شد که منجر به پلمب ۳۳ صنف مختلف شد.
وی اظهار کرد: افزایش بازدیدها و تشدید نظارت‌ها منجر به ارتقاء پروتکل‌های بهداشتی کنترل بیماری کرونا به میزان ۲۳ درصد در دفاتر پیشخوان، ۸ درصد در داروخانه‌ها و ۷ درصد در مطب‌ها شد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: وضعیت شهرستان (زردرنگ) با توجه به ورود به فصل سرما و فضای بسته خانه‌ها می‌تواند شکننده باشد و وضعیت ما را تغییر دهد.
وی توصیه کرد: مردم با باز نگه‌داشتن در و پنجره‌ها به صورت متوالی در طی روز و پرهیز از دورهمی های خانوادگی و همچنین استفاده از ماسک و بهداشت فردی به حفظ وضعیت کنونی همکاری و تلاش نمایند.
خویشدوست از شهروندان خواست، در زمان حضور در اماکن عمومی به پروتکل‌های بهداشتی توجه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این مکان‌ها با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای خبر: س.غ /۳۰۳۰