عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

با حضور مسئولان استانی؛ سی‌تی‌اسکن و ساختمان مجتمع تصویربرداری بیمارستان دیلم افتتاح شد/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آئین گفت: خیرین حوزه سلامت شهرستان دیلم پیشتاز هستند و امید است که روحیه خیرین در انجام اقدامات خیرخواهانه حفظ شود.
دکتر سعید کشمیری بیان کرد: پای کار بودن خیرین دیلم نشات گرفته از تاریخ و فرهنگی است که از پدران خود به ارث برده‌اند و در این شهر، فرهنگ نیکوکاری به شکلی نهادینه‌شده که اگر مشکلی برای هم نوعی رخ دهد، سایرین به کمک او می‌شتابند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: حضور ما در جمع شما به منزله بزرگداشت خیرین خوش‌نام و تجلیل از قدم‌هایی که برداشته‌اند است.
دکتر کشمیری افزود: مجتمع رادیولوژی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) دیلم و مرکز تصویربرداری (سی‌تی‌اسکن) با زیربنای ۴۵۲ متر و مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس کنون با قابلیت سی تی آنژیو (به جز قلب) و همچنین سایر تجهیزات لازم، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اشاره کرد: در بحث تجهیز بخش‌های ویژه در حال تکمیل بیمارستان دیلم، ما بخشی از تجهیزات موردنیاز را تحویل گرفته‌ایم که به زودی به دیلم منتقل خواهیم کرد.
دکتر سعید کشمیری اضافه کرد: در راستای تکمیل تجهیزات موردنیاز بخش‌های ویژه بیمارستان دیلم، مکاتبات جهت اخذ و انتقال تجهیزات تکمیل‌کننده بخش‌ها نیز در حال انجام است که در روند بهره‌برداری وقفه‌ای ایجاد نگردد.
وی ضمن اشاره به تحویل دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان، به محض تکمیل ساختمان در حال احداث، اظهار کرد: تمام خواسته و تلاش ما این است که در سریعترین زمان ممکن بیمارستان دیلم، به آن جایگاهی که در شان مردم شریف این دیار است برسد.
دکتر کشمیری تصریح کرد: طی سال‌هایی که سپری شد، وضعیت بهداشت و درمان شهرستان دیلم روبه‌پیشرفت بوده و با پتانسیل موجود در این شهرستان، رسیدن به نقطه‌ای بسیار مطلوب‌تر از لحاظ درمان دور از دسترس نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اساس کار در حوزه درمان کشور بر پایه عدالت است، این بدین معنا است که یک شهروند دیلمی نیز مانند شهروندان سایر شهرهای ایران باید دسترسی آسان به امکانات درمانی داشته باشد.
دکتر سعید کشمیری افزود: متاسفانه یک عقب‌افتادگی در حوزه درمان برخی شهرستان‌ها وجود دارد، چرا که روند پیشرفت کمی دیر آغاز شد، با توجه به از دست دادن زمان، کمی به طول می‌انجامد تا به نقطه مطلوب برسیم.
دکتر کشمیری در همین راستا گفت: اگر به روال دولتی اقدام به رفع نیازهای درمانی شود کمی وقفه متوجه کار است و ما جهت جبران زمان از دست رفته و تسریع در روند خدمات‌رسانی به مردم، اگر از توانمندی حوزه خیرین استقبال کنیم به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پای کار بودن خیرین دیلم نشات گرفته از تاریخ و فرهنگی است که از پدران به ارث برده‌اند، در این شهر، فرهنگ نیکوکاری به شکلی نهادینه‌شده که اگر مشکلی برای هم نوعی رخ دهد، سایرین به کمک او می‌شتابند.
دکتر کشمیری ضمن تقدیر از خیرین نیکوکار آقایان حاج محمد صحت پور و حاج عبدالرحیم طاهری و تبریک خدمت مردم دیلم افزود: کسی که از مال خود می‌گذرد، مصداق بارز جهاد است و امیدواریم این مقوله فراگیر شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز گفت: امروز یکی از خواسته‌های به حق مردم محقق گردید و از این پس نیازی نیست که شهروندان گرامی جهت انجام سی‌تی‌اسکن به سوی شهرها و استان‌های هم‌جوار حرکت کنند.
ایرج زنده بودی اظهار کرد: همه پا به پای خیرین نیکوکار در جهت بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن تلاش کردند و ما نهایت تقدیر و تشکر را از کلیه دست‌اندرکاران داریم.
وی اضافه کرد: به نیابت از مردم شریف شهرستان دیلم، از خیرین نیکوکار، آقایان حاج محمد صحت پور و حاج عبدالرحیم طاهری بابت انجام عمل خداپسندانه تقدیر می‌کنیم.
رییس شبکه بهداشت دیلم خاطرنشان کرد: نهادها و سازمان‌های بسیاری از جمله وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، استاندار محترم و فرماندار شهرستان، نماینده سابق مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، خیرین نیکنام، تعاونی لنجداران، اداره برق، شورا و شهرداری دیلم، شرکت آبزیان مرجان بیدو و مدیریت بیمارستان بقیه الله الاعظم در امر تجهیز و بهره‌برداری از مجتمع رادیولوژی دیلم روزانه تلاش و همکاری داشته‌اند.
انتهای پیام/م.ب-۳۰۶۰