عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: بخشی از مشکلات پرستاران با استخدام کمک پرستار رفع خواهد شد

دکتر سعید کشمیری در نشست با اعضای هیات مدیره و شورای عالی نظام پرستاری استان بوشهر افزود: در حال حاضر مجوز استخدام 75 نیروی کمک پرستاری را اخذ کرده‌ایم که در آینده‌ای نزدیک به بخش درمان استان اضافه خواهند شد.
وی تصریح کرد: از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی که نیاز است بیش از این مورد توجه قرار گیرد بحث پرستاری در منزل است که می‌تواند به سیستم سلامت کمک کند ازاین‌رو انتظارمی‌رود شورای عالی نظام پرستاری استان در سال‌جاری برنامه جامعی را در این زمینه به کار بسته و ما نیز هرگونه حمایت و پشتیبانی خود را از این برنامه اعلام می‌کنیم تا پرستاری در منزل نهادینه شود.
دکتر کشمیری بیان داشت: در سال گذشته بسیار تلاش شد تا قول‌های وزیر محترم بهداشت در خصوص مطالبات پرستاران (کارانه و اضافه‌کار) را به اجرا درآوریم که بخش عمده‌ای از آن پرداخت و بخش باقیمانده مطالبات همکاران تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ما تمام توان خود را برای بررسی و حل مشکلات همه همکاران بخصوص پرستاران به کارخواهیم بست زیرا بخش عمده ارائه خدمات درمانی بر عهده پرستاران است و به‌سختی و اهمیت شغل آنان واقف هستیم.
دکتر کشمیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر کارهای جامعه پرستاری به روش سیستماتیک در حال انجام است که با این روش زودتر به نتیجه خواهد رسید.
وی افزود: همچنین تشکیل همین گروه‌ها و شوراها نشان‌دهنده عزم جامعه پرستاری برای رسیدن به مطالبات این همکاران است که مجموعه دانشگاه تا جایی که در توان دارد برای حصول به این نتیجه آنان را یاری خواهد کرد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: پرستاران بیشترین جمعیت را در نظام سلامت دارند ازاین‌رو رفع مشکلات آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
حسین پوپ افزود: شورای نظام پرستاری به‌عنوان یک بازو در کنار رییس دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب به مردم حضورداشته و خروجی این نشست‌ها به‌طورقطع به نفع مردم بوده و به ما در ارائه هر چه‌بهتر خدمات درمانی کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: رییس دانشگاه به‌عنوان مسئول ارشد سلامت استان دغدغه سایر همکاران مجموعه دانشگاه و بخصوص پرستاران را داشته و پیگیر مشکلات آنان بوده و هست که ازاین‌رو مراتب قدردانی خود را از ایشان ابراز می‌نماییم.
در این نشست اعضای هیات مدیره و شورای عالی نظام پرستاری استان به ارائه توضیحاتی پیرامون مشکلات جامعه پرستاری پرداختند.

انتهای پیام/ م.ف 1026