عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان جم: مشارکت ۱۲۰ داوطلب و سفیر سلامت در طرح شهید سلیمانی در شهرستان جم

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، حمیده صبوری اظهار داشت: طرح شهید قاسم سلیمانی با محوریت مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کووید -۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در سطح شهرستان در حال اجراست.
صبوری با اشاره به اینکه این طرح مبتنی بر برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" است گفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم یکی از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است که جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت نیروی‌های داوطلب در اجرای این طرح نقش قابل‌توجه ای دارد.
وی از مشارکت ۱۲۰ داوطلب و سفیر سلامت در طرح شهید سلیمانی در شهرستان جم خبر داد و افزود: این افراد به عنوان داوطلبین سلامت در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهرستان همکاری می‌کنند و آموزش‌های لازم در حوزه سلامت به ویژه ویروس کرونا را دریافت می‌کنند.
صبوری گفت: وظایف سفیران در این طرح، دریافت آموزش‌های ضروری در مورد بیماری کووید ۱۹ و انتقال به خانواده‌های خود، اطلاع‌رسانی به مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش خود در مورد افراد مشکوک و علامت‌دار، معرفی جمعیت‌های خاص مانند سالمندان، بیماران زمینه‌ای و خاص به مراکز بهداشتی و مشارکت در تیم‌های مراقبتی و حمایتی است.
وی بابیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات نیز همگام با سایر کمیته‌های طرح شهید سلیمانی فعالیتش را آغاز کرد خاطرنشان کرد: این کمیته وظیفه بسیار مهم برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور آموزش همگانی برای ارتقای دانش و مهارت مردم برای رویارویی با کووید- ۱۹ با تکیه بر برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" و بهره‌گیری از امکانات محلی و مشارکت گسترده پایگاه‌های بسیج و مردم را دارد.
مسئول واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزود: در ایام همه‌گیری ویروس کرونا بالغ بر ۳ هزار بنر، پوستر و تراکت در زمینه آموزش ویروس کرونا در سطح شهرستان چاپ و منتشرشده است که در میدان‌های اصلی شهر نصب و در میان صنوف و جامعه هدف توزیع‌شده است و مطالب آموزشی نیز در روزانه در سایت‌های خبری و کانال‌های مجازی شهرستان منتشر می‌شود.
انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰