عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بازدید دکتر جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشکده دکتر شریعتی همزمان با برگزاری آیین اختتامیه هفته پژوهش این دانشکده

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی روز دوشنبه ۱/۱۰/۹۹ دکتر محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به همراه دکتر رجایی مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای و مهندس ایمانیان مدیر مراکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، با حضور در دانشکده دکتر شریعتی، در ابتدای ورود با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشکده، با قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام والای این شهیدان ادای احترام نمودند.

سپس ضمن افتتاح کارگاه تولید محتوای الکترونیکی، نمایشگاه دایمی دستاوردهای‌ پژوهشی دانشکده و افتتاح آتلیه های عکاسی و انیمیشن، از سایر امکانات آموزشی و پژوهشی موجود  نظیر  کارگاههای دوخت و چاپ، مکانیک، سالن ورزشی میلاد، استخر و آزمایشگاه های گروه کامپیوتر و الکترونیک و گلخانه های دانشکده بازدید بعمل آوردند.
در این بازدید که با همراهی خانم مهندس گرد رئیس دانشکده، معاونین، مدیران گروه های آموزشی دانشکده، انجام گرفت، میهمانان از نزدیک در جریان امکانات و پتانسیل های موجود در این دانشکده قرار گرفتند.
پس از بازدید، در نشستی که به منظور تقدیر از پژوهشگران در آیین اختتامیه ی هفته پژوهش برگزار شده بود، دکتر جهانشاهی امکانات و توانمندیهای دانشکده را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر اهمیت و اولویت آموزش های دختران گفت: به اندازه کافی در  دانشجویان ما خلاقیت، هنر و مهارت وجود دارد که باید به ایشان توجه ویژه شود و لازم است بیشتر انرژی خود را به صیانت و هویت مجدد بخشی به دانشگاه فنی و حرفه ای قرار دهیم.
وی در این ارتباط افزود: نوع نگرش و نگاه ما به پژوهش و فناوری بسیار مهم است. دانشگاه فنی و حرفه ای جایی است که فارغ التحصیلانش به تعبیر مقام معظم رهبری، پنجه ماهری دارند که میتوانند مشکلات کف جامعه را حل کنند. بنابراین ما باید توجه درستی به دانشجویان این دانشگاه داشته باشیم و از ظرفیت های آنان بهرهمند شویم و به آنان کمک کنیم تا بتوانند در این مسیر خودشان را ثابت کنند.
دکتر جهانشاهی با بیان مطالبی در خصوص بازنگری و تصویب آیین نامه و مقرراتی درست و صحیح برای عملی و اجرایی شدن این قوانین، اظهار داشت: بخش زیادی از رتبه و امتیاز دهی به دانشگاه ها به حوزه پژوهش اختصاص دارد.

وی با اشاره بر فعالیت های انجام شده در سال های اخیر و  اقدامات اساسی بویژه استقلال هیات امنا، تامین منابع و ارتقاء تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و تدوین آیین نامه های ارتقای ویژه هیات علمی های دانشگاه  و حرکت رو به رشد در آینده، بیان داشت:ضرورت دارد، ریل گذاریهای اساسی و درستی در حوزه پژوهشی نیز داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تنها جایی که حرفه با دانش گره می خورد و از دانش برای توسعه ی حرفه استفاده می شود،دانشگاه فنی و حرفه ای است . همچنین تجربه ی ما نشان داده است محصول خروجی پروژه های این دانشگاه، مطلوب تر می باشد، و هم اکنون امکان تعامل با سایر دانشگاهها فراهم شده است و با عنایت به بخشنامه معاونت  محترم  پژوهشی وزارت علوم مبنی بر استفاده از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای جهت مهارت اموزی فرصت جدیدی است و بنابراین ما باید با بهره مندی از توانمندیها و ظرفیت های اساتید و دانشجویانمان و با در اختیار قرار دادن مراکز نوآوری و خلاقیت، کمک کنیم تا محصولات و ایده ها به پدیده تبدیل شوند تا ایشان بتوانند علاوه بر درآمد زایی، در حل مشکلات جامعه نقش بسزایی باشند و اینجاست که پنجه های ماهر می توانند در این مسیر خودشان را ثابت کنند و کمک حال کشور باشند.
گفتنی است در این جلسه مهندس گرد رئیس دانشکده ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی،گزارشی از دانشکده را ارائه نمود، سپس دکتر روایی معاون پژوهش و فناوری دانشکده، توضیحاتی را در خصوص اقدامات و فعالیتهای انجام شده در هفته پژوهش  بیان نمود و در ادامه به معرفی اجمالی بر فضاها، امکانات و پتانسیل های دانشکده  پرداخت و بر تقویت مرکز نوآوری و کارآفرینی  و کانون خلاقیت و شکوفایی دانشکده، تاکید نمود.
همچنین مدیران گروه های آموزشی، مسائل مربوط به حوزه ی خود را بیان کردند.
در پایان از تعدادی از پژوهشگران منتخب و مدیران گروه به صورت نمادین تقدیر بعمل آمد.