عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

جامعه پرستاری جامعه زینبی است

وبدا؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد گفت: جامعه پرستاری جامعه ای است که درس آموخته حضرت زینب کبری (س) هستند و امروز به زیبایی از این حضرت الگو گرفته اند.
به گزارش وبدا؛ حجت الاسلام و المسلمین نکونام در دیدار با ریاست دانشگاه و جمعی از پرستاران به مناسبت روز پرستار ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: پرستاران به حق تلاشگران عرصه جهاد در میدان نبرد با امراض و ارمغان آوران سلامت برای بیماران هستند.
وی، درک درست از مطالبات و وضعیت امروز پرستاران و مشکلات این قشر را وظیفه همگانی دانست و افزود: پرستاران در روزهای سخت شیوع کرونا به زیبایی خود را نشان دادند.
وی تصریح کرد: نامگذاری ولادت حضرت زینب (س) بعنوان روز پرستار صرفاً بعنوان تکریم ایمانی و معنوی نیست بلکه الگو گیری و درس آموزی از این بانوی بزرگوار نیز مهم است که به لطف خداوند این امر نیز محقق شده است.
وی ادامه داد: شاید اگر شیوع کرونا نبود جامعه به این شکل خدمات و ارزش کار پرستاری را نی توانست بفهمد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص خدمات پرستاران با شیوع کرونا را نشان از توجه ویژه و حمایت و پشتیبانی ایشان از این قشر دانست.
وی گفت: قطعاً شجاعت، مهربانی و عملکرد قشر پرستاری در مواقع بروز بحران پررنگ تر و برای جامعه نمایان تر خواهد بود حال آنکه این عزیزان در شیوع بیماری کرونا با وجود خطر جدی و واگیر دار بودن بیماری و امکان انتقال بیماری توسط پرستاران به اعضای خانواده های آنها، علی رغم سختی های روحی و جسمی ایثارگرانه در میدان ایستادن و عده ای از این عزیزان در این راه جان خود را فدا کردند.
وی با بیان اینکه شغل پرستاری به ذات خود استرس فراوان دارد اما شرایط کرونایی به سختی های این شغل دامن زد افزود: پرستاران در این مقطع زمانی به خوبی خود را نشان دادند لذا امیدوار هستیم مسئولین نیز به گونه ای عمل نمایند که استرس و سختی های این شغل فراتر از این نشود.
گفتنی است، دیدار ریاست و جمعی از معاونین دانشگاه و روسا و مدیران مراکز درمانی استان در سی و امین روز از آذرماه ۹۹ در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار و ضمن مزین نمودن این نشست به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری به مناسبت روز پرستار، از پرستاران برگزیده مراکز درمانی استان تجلیل بعمل آمد.