عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

اعمال افزایش فوق العاده ویژه پرستاران از اول دی ماه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود؛ دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه،  صبح یک‌شنبه ۳۰ آذرماه در گفتگو ویدئوکنفرانسی با پرستاران به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار ضمن بیان اینکه پرستاران در شرایط کرونا با حجم سنگین کار و فعالیت مواجه بودند، ابراز داشت: علاوه بر خدمات معمول و ارزنده ای که عزیزان پرستار در طول همه سنوات گذشته و در کلیه مراکز درمانی و بطور شبانه روزی انجام می دهند. در این حدود یک سال از شیوع این بیماری ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با علائم کرونا  به  مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند که رسیدگی به این همه بیمار کرونایی کار طاقت فرسا و نفس گیری بوده است .

دکتر چمن بابیان اینکه از این تعداد مراجعه سه هزار و ۶۰۰ نفر بستری شدند، افزود: باز از این تعداد ۳۰ درصد یعنی حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات آی سی یو بهره‌مند شدند که نشان می‌دهد در شرایطی که بسیاری از مردم در روزهای تعطیل و در شرایط محدودیت های کرونایی در خانه بودند پرستاران برای بهبود حال  بیماران مشغول چه خدمات ارزشمندی بودند.

رئیس دانشگاه بابیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی طی یکی دو سال اخیر برای بهبود وضعیت پرستاران در سطح ملی و دانشگاهی رخ‌داده است، ابراز داشت: افزایش ۵۰ درصد حقوق پایه در انتهای سال گذشته و افزایش ۵۰درصدی فوق العاده ویژه از ابتدای دی ماه امسال منظور خواهد شد.

وی افزود: پیگیر مطالبات کشوری پرستاران ازجمله تعرفه گذاری، افزایش حق مسکن و انتخاب این شغل به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور هستیم، تصریح کرد: در پرداخت کارانه پرستاران  خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود کاملاً به‌روز و تا آبان ماه پرداخت شده است.

ایشان اظهار داشت که از هر فرصتی استفاده شد تا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با کمبود نیروی انسانی مواجه نباشند( استفاده از نیروهای قراردادی، استخدام جدید، شرکتی، تمدید طرح، فعالیت های دانشجویی و ...)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه تجهیزات آی سی یو، دستگاه های اکسیژن ساز، آزمایشگاه پی. سی. آر و بسیاری ملزومات دیگر دراین مدت تامین گردید،  بیان کرد: در شرایطی که حتی ماسک پیدا نمی‌شد همه تلاش‌ها برای تامین تجهیزات فردی و بیمارستانی به کار گرفته شد تا با کمبود امکانات و ظرفیت مواجه نباشیم که خوشبختانه حتی در اوج اپیدمی با بستری ۳۰۰ نفر امکان پاسخگویی به مردم به نحو مناسب همواره فراهم بوده است.

در این نشست رئیس نظام پرستاری شاهرود، مدیر دفتر پرستاری و تعدادی از پرستاران بخشی از مطالبات خود را مطرح کردند و خواستار انتخاب پرستاری به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور، بازنشستگی پیش از موعد و تعرفه گذاری خدمات پرستاری از دولت و مجلس شدند.