عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

پیام های تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و قدردانی از تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت

نماینده مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان، ریاست دادگستری شهرستان، دادستان شهرستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا، شورای اسلامی و شهردار زاهدشهر و هیات مدیره بازنشستگان کشوری فسا در پیام های جداگانه از تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت قدردانی کردند.

به گزارش وب دا فسا؛ متن این پیام ها به شرح ذیل است:

پیام دکتر حجت اله فیروزی نماینده مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی :

باسمه تعالی

من سَعی لِمَریضٍ فی حاجَهٍ قَضاها اولَم یَقضِها خَرَجَ مِن ذُنوبِهِ کَیَومٍ وَلَدَتْهُ اُمُّهُ.

کسی که برای برآوردن حاجت شخص بیماری کوشش کند -خواه آن حاجت برآورده شود یا نه- همه گناهانش آمرزیده می شود، همانند روزی که از مادر متولد شده است.   *پیامبر اکرم (ص)*

*دفاع* همیشه مقدس است. دفاع از *امنیت* باشد، *آرامش* و یا دفاع از *سلامت*.

لحظه به لحظه مجاهدت مدافع در محاسبات الهی از بین نخواهد رفت.

مدافع حرم، و هم مدافع سلامت،

همه زیبایی آنجاست که نشان ماندگار و باشکوه هردو را ساحت مخدره *حضرت زینب(س)* بر سینه می نشانند.

*خوشا به حالتان*

در مسئله درجه یک کشور یعنی سلامت و مبارزه با ویروس منحوس، *پرستاران* شخصیت و کرامتی را از خویش به نمایش گذارده اند که هیچ سنجه مادی و قابل اندازه گیری برای آن به خاطر ندارم.

*مقام پرستار یعنی آن هنر متعالی و انتخاب آگاهانه که نگاره سپید آن مرکب است از عشق و مهر و ایثار.*

خداوند بر وجود شما پرستاران لطف و رحمت و به دلهاتان آرامش و امید مرحمت نماید.

*سلام خدا بر شهدای راه خدمت و سلامت.*

******** ******** ********

پیام مهندس حسین آرگیو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا:

نامگذاری سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار بیانگر ارزش و جایگاه این شغل مقدس در باور جامعه و فرصتی گرانبار برای تجلیل از خدمات شبانه روزی این عزیزان است .

بی شک تلفیق پایداری ، عطوفت ، دانش و مهارت با یکدیگر حاصل کار ارزشمند و بزرگ پرستاران است که با بهره‌گیری از توان و تخصص خود یکی از مقدس ترین شغل های جهان هستی را برعهده دارند و کار آنها همواره در زمره ی کارهای افتخارآمیز و غرور آفرین است .

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از پرستاران عزیز و زحمتکش شهرستان فسا به ویژه آن دسته از عزیزانی که در بخش مبارزه با بیماری کرونا در خط مقدم تامین سلامت جامعه، ایثارگری می‌نمایند فرارسیدن روز پرستار را تبریک می‌گویم و توفیق روز افزون همه این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

پیام تبریک دکترمحمدرضا تواضعی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا:

بسمه تعالی

نامگذاری سالروزمیلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) بانوی صبر،ایثار واستقامت که"جز زیبایی درعرصه گلگون کربلا ندید"بنام"روز پرستار" در تقویم سلامت ایران اسلامی بیانگر جایگاه ارزشمند این حرفه مقدس ومقام پرستاران عزیز و گرانقدر می باشد.

پرستاری هنری است آمیخته با مراقبت جسم و جان، حرفه ای بی نظیر که فقط نگاهبانی از مرزعلائم حیاتی بیمار نیست؛ بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیمار. پرستاری درمان زخم های عیان است و مرهم نهادن بر زخم های پنهان بیماران.بدون تردیدی مناسبتی شایسته تراز میلاد اسوه صبرواستقامت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) بعنوان روز پرستار و قدردانی از تلاش و کوشش و تکریم شما عزیزان نمی توان یافت.اینجانب با تبریک روز پرستار وارج نهادن به خدمات شایسته جامعه پرستاری از خداوند سبحان دوام توفیقات یکایک شما بزرگواران را آرزو می نمایم.

امیداست که بااتکال برخداوند متعال همواره درتمام شئونات کارو زندگی خاصه درتحقق اهداف پرستاری جامعه نگر، درسلامت همگانی و رضایت مردم"موفق و موید باشید.

******** ******** ********

پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین علی خورشیدی ریاست دادگستری شهرستان فسا:

بسمه تعالی

"کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند،خداوند او را با ابراهیم خلیل(ع)محشور خواهد کرد.واو همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می کند"*رسول خدا(ص)*

فرارسیدن ایام و مناسبت ها یادآور نقش هستی ساز افرادی است که هر یک در حوزه تفکر، اعتقادات،اخلاقیات یا علوم مختلف،فعلی جاودانه ثبت نموده اند.

سالروز میلاد سراسر نورعقیله بنی هاشم،حضرت زینب کبری (س) بیش ازهمه صبرواستقامت را به اذهان متبادر می سازد.چرا که ایشان را از این رو بانوی صبر واستقامت نام نهادند که سخت ترین تصویر زندگی را تبدیل به درس آموزترین جلوه کردندو روز میلادشان،روز پرستار نام گرفت تا این خصلت مهم الگوی حرفه ای این قشر باشد و از یاد نبریم که پرستاری هنری است برای تیمارجسم و روان بیمار، که به مدد تخصص حرفه ای، درمان را اثر گذارخواهد کرد.

*پرستاران ازیک سو ترکیبی از رحمت،عطوفت،مهربانی و مراقبت وازسوی دیگر دانش باتجربه،معرفت ومهارت است.*

اینجانب برخود لازم وفرض می دانم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی پرستاران عزیز،سختکوش و صبور ، فرارسیدن روز میلاد فرخنده وبا سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به تمامی عزیزان و تلاشگران این عرصه و خانواده های محترم آنان "خصوصا پرستاران ومدافعان عرصه سلامت در شهرستان فسا"تبریک و تهنیت عرض نموده،دوام توفیقات وموفقیت همگی شما عزیزان را از خداوند قادرمتعال خواهان وخواستارم.

******** ******** ********

پیام دکتر مهرداد کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا:

هنر مراقبت، نگهداری و پرستاری موهبتی است از سوی خداوند که آن را در روح مردان و زنان شایسته به ودیعه گذاشته است.

پرستاری نه یک تخصص و نه یک شغل،بلکه هنری است متعالی که در آن هنرمند،آلام بیمار را مرهم می نهد و زخم های جسم و روح بیمار را التیام می بخشد.

بی شک نامگذاری میلاد با سعادت حضرت زینب (س) بزرگ بانوی صحنه کربلا، به نام روز پرستار تقارن فرخنده ای برای قدردانی از این قشر پر تلاش و فداکار است که اندیشه ای جز بازگشت سلامتی بیماران و حضور آنان در کانون گرم خانواده ندارند.

از این جهت بر خود لازم می دانم، سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به تمامی پرستاران زحمت کش و مدافعان سلامت تبریک عرض نموده وتوفیق روزافزون پرستاران فداکار،ساعی و تلاشگررا از درگاه ایزد متعال مسالت می نمایم.

******** ******** ********

پیام تبریک شورای اسلامی و شهردار زاهدشهر :

وَاصْبِرْ فَاِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ اَجْرَ الْمُحْسِنِینَ (۱۱۵،هود)

بار دیگر مردم شریف ایران اسلامی نظاره گر تلاشهای ایثارگرانه و از خودگذشتگی پزشکان، پرستاران، کمک بهیاران، کارکنان خدمات سلامت، مسئولین؛ مدیران؛ روسای بیمارستانها و همه ایثارگران فعال در مبارزه با ویروس کرونا که در این شرایط دشوار، سختی ها و خطرات را به جان خریده و با از خودگذشتگی به میدان مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا آمده اند می باشند.

این جانفشانی و ازخودگذشتگی خاطرات حماسه‌هایی که کادر درمانی کشور در ایام دفاع مقدس رقم زدند را در خاطرات زنده کرد.

شورای اسلامی و شهرداری زاهدشهر ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به ویژه به پرستاران زحمت کش درمانبستر زاهدشهر و بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) شهرستان فسا با یادآور شدن نقش ارزنده و بی بدیل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حمایت از سیاست‌های وزارت بهداشت در مقابله با کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت از زحمات، تلاشها، ایثارگری‌ها وفداکاری های کادر بهداشت و درمان، پرستاران زحمت کش و دلسوز و دیگر همکاران عزیزشان در جهاد علیه ویروس کرونا تقدیر و تشکر نموده و اطمینان داریم که مردم شریف شهرستان فسا و شهر زاهدشهر، بیماران و خانواده های ایشان قدردان زحمات و تلاشهای ایثارگرانه شما بوده و پاداش الهی نیز قطعا شامل حال شما خواهد شد. این تلاش و تعهد هرگز فراموش نخواهد شد.

سلامت و موفقیت تک تک شما عزیزان و نیز بهبودی بیماران را از خداوند منان خواستارم.

******** ******** ********

پیام تبریک هیات مدیره بازنشستگان کشوری فسا

هو الجمیل

برای تو می نویسم، ای زینب! ای که فریاد با تو آغاز شد و بیداد با تو رسوا! ای آزاد اسیر! ای قامت سبز اعتراض! ای نهال بارور ایثار! ای جاری زلال متانت! ای آیه صراحت و عفت! ای آذرخش خشم! ای مظهر لطافت و رحمت! چگونه می توان تو را گفت، تو را نوشت. قلم در ابهامِ شناختت مانده است. انسان، در زیبایی کامل در تو متجلی است.

چه کسی را می توان یافت که در هنگام توهین، در های وهوی کشنده انبوه مردمان، در کوچه های تهمت و تحقیر، در خنده های شوم پلیدان، آرام و بی هراس این گونه پرصلابت و قاطع، رگبار تند سخن را بر قلب های سخت خفتگان، چون آتشی مذاب جاری کند.

کیست که در چنین هنگامه سراسر خون و رنج و درد و تنهایی، هنوز فریادی برای کشیدن و سخنی برای گفتن و توانی برای ایستادن داشته باشد.

خدایا چگونه باور کنیم، چگونه می توانیم شانه های ظریفی را در زیر کوهساران سنگین این همه فاجعه، ایستاده ببینیم؟

زینب(س) آیه های توانایی انسان را نوشت و سرود قدرت ایمان را سرود و شعر بلند رسالت را نگاشت. ...و به تاسی از مقام عظیمت سالروز ولادتت ،روزی مبارک شد بر پرستاران میهن اسلامیمان تا از برکت دعایت ،دستهای پرخیر پرستارانمان یاد آور پرستاری شما از مظلومان باشد ، این روز را به همه پرستاران به رسم ادب تبریک می گوییم و به وجودشان می بالیم.

روز پرستار گرامی باد...

*نبض سلامت جامعه، ضربان قلب پرستار*