عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

خبرهای خوشی برای پرستاران در راه است

وب دا؛ رئیس سازمان نظام پرستاری استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تبریک فرار رسیدن میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار خدمت تمامی فعالین و زحمتکشان این حرفه به سابقه فعالیت این سازمان اشاره و افزود: سازمان نظام پرستاری در سال ۱۳۸۲ با پیگیری های دلسوزان و پیشکسوتان پرستاری تشکیل گردید.
به گزارش وبدا؛ بهرام مرادی، به پیگیری های این سازمان برای احقاق حقوق پرستاران اشاره داشت و افزود: از اهم مطالبات پرستاری قانون تعرفه گذاری پرستاران می باشد، که از ۱۲ سال پیش تصویب شده و به تایید شورای نگهبان رسیده است و مطالبه همه پرستاران است. وی تصریح کرد: از مطالبات فعلی می‌توان به رفع مشکل تاخیر در پرداخت ها و عدم عدالت در پرداخت کارانه، کمبود نیروی پرستاری نسبت به تخت های بیمارستانی، عدم وجود امکانات رفاهی و در نظر گرفتن شغل پرستاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور اشاره داشت که در این زمینه توسط سازمان اقدامات خوبی صورت گرفته است که می‌توان پیگیری و اعمال ۵۰ درصد فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری، پیگیری برای معوقات پرستاران که از متوسط ۱۲ تا ۱۸ ماه به ۶ ماه کاهش یافته است را نام برد.
مرادی با بیان اینکه در مدت شیوع کووید ۱۹، حدود ۴۰ درصد پرستاران به کرونا مبتلا شدند و از این تعداد بیشتر از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند افزود: خوشبختانه در این مبارزه پرستاران جوانمردانه جنگیدند و پیروز میدان هستند.
وی ادامه داد: در این راستا دیدارهایی با مقامات دولتی انجام و مطالبات پرستاران به عنوان مبارزان خط اول مقابله با ویروس کشنده کرونا به حداقل رسید.
رئیس سازمان نظام پرستاری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، متاسفانه خدمات رفاهی چندانی برای پرستاران وجود ندارد خاطر نشان کرد: سازمان در طی این چندین سال همیشه یاریگر پرستاران بوده، کمبودها را به مسئولین گزارش کرده و با شیوع ویروس منحوس کرونا ضمن بازدید از مراکز کرونا ، با خانواده جان باختگان دیدار و از زحمات آنها قدردانی نموده است.
به گفته وی، خبرهای خوشی برای پرستاران در راه است که از جمله آن می توان به استخدام ۳۰ هزار نیروی تازه نفس پرستاری و اعمال فوق العاده ویژه در حوزه پرستاران اشاره کرد.