عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران؛ دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با توجه به شاخص های علمی، موضوعات پژوهشی ممتاز و درجه یک را ارائه کرده اند.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، معاون پارک علم و فناوری استان مازندران، روسای دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای مازندران، مسئولین ستادی و اساتید پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران بصورت وبیناری در روز چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در این جلسه وبیناری که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از اساتید برتر پژوهشی استان در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش بیان داشت: امیدوارم همه ما بتوانیم در راستای اهداف و ماموریت های دانشگاه گام برداریم و اهداف و موضوعات پژوهشی را بیش از پیش با حضور آقای دکتر جهانشاهی پیگیری و ادامه دهیم.

دکتر امیر حیاتی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای دوران بسیار چشم گیر و طلایی را در دوران مدیریت جناب دکتر صالحی عمران سپری می کند، اظهار داشت: مصداق های قابل لمس زیادی در تمام حوزه های این دانشگاه سرآمد، فاخر و عملگرا موجود است.

وی با تقدیر از فعالیت های پژوهشی انجام شده در هفته پژوهش گفت: در این شرایط کرونایی حوزه پژوهش دانشگاه فنی و حرفه ای، فعالیت های پژوهشی را در همه دانشکده های خود برگزار می نماید و با توجه به شاخص های علمی، دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای موضوعات پژوهشی ممتاز و درجه یک را ارائه کرده اند. بطور معمول، کار پژوهشی در دوران کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ارائه می شود اما الان فصلی جدید با کلید واژه هایی جدید برای پژوهش در دانشگاه فنی و حرفه ای باز شده است. وزارت علوم نیز یک رویکرد مشخص و واضح در تقویت حوزه پژوهشی مهارتی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروزه دانشگاه بخشی از جامعه می باشد و در تعاملات با نیازهای جامعه است. نسل چهارم دانشگاه، نسل پاسخ گو به جامعه تعریف می شود. بر همین اساس، دانشگاه فنی و حرفه ای در سطح جامعه و کشور مطرح می باشد و ضرورت و اثربخشی خود را به اثبات رسانده است؛ دانشگاهی با مدیریت کارآمد که تخصصی، عملگرا و بدون حاشیه کار می کند. من از جناب دکتر صالحی عمران تشکر می کنم که چنین فضایی را بوجود آورد و بپذیریم که در فضایی کار می کنیم که می تواند اثر بخشی مثبتی داشته باشد.

حیاتی تصریح نمود: نکته دیگر، اهمیت شبکه‌سازی است که برای استفاده از ظرفیت همه دستگاه های موازی و همراه، دانشگاه فنی و حرفه ای استان اقدام به تعامل با سایر دستگاه های ذیربط کرده است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فعال سازی آموزش بین‌الملل در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری افزود: دانشجویان خارجی جذب دانشگاه شده اند اما به دلیل شیوع کرونا فعلا به صورت مجازی در کلاس ها حضور می یابند. هدف اصلی ما توسعه مطلوب دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد. در حال حاضر ۶۵ استاد هیات علمی موظف در استان مشغول به تدریس می باشند که هر کدام از آنها ظرفیت قابل توجهی برای دانشگاه خواهند بود. فضای دانشگاه بسیار دوستانه است و با حضور موثر حضرتعالی، فضای پژوهش بسیار بهتر و پویاتر و بالاتر خواهد شد.