عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: ۳۸۰ سفیر و داوطلب سلامت خانوار در طرح شهید سلیمانی در دشتستان همکاری دارند

ماریا خویش دوست در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در طرح مشارکتی محله و خانواده محور شهید سلیمانی، سفیران و داوطلبان سلامت خانوار، با دریافت آموزش‌های ضروری در مورد بیماری کووید ۱۹ و انتقال به خانواده خود و خانواده‌های تحت پوشش در جهت شناسایی و کنترل افراد بیمار و اطرافیان فرد بیمار نقش بسیار اساسی را ایفا می‌کنند.
خویش دوست تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی چون که محله محور و خانواده محور و مبتنی بر شعار (هر خانه؛ یک پایگاه سلامت) است، سفیران سلامت خانوار، در شناسایی بیماران، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر همچون سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باهدف کاهش حداکثری موارد بستری می‌توانند برای ارتقاء سلامت جامعه در این طرح بزرگ و کشوری گام بردارند.
وی بیان کرد: این طرح باهدف مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا با مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی اجرا می‌شود که تقویت فرایند سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به شمار می‌آید.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: مشارکت سفیران و رابطین سلامت داوطلب در تیم‌های مراقبتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی آغازشده است که با شروع این طرح در ۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت ۳۸۰ سفیر و رابط سلامت محله اعلام همکاری نموده‌اند.


انتهای خبر: س.غ /۳۰۳۰