عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

نقش بی‌بدیل و مثال‌زدنی پرستاران در عرصه مبارزه با بیماری کرونا

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نقش مجموعه پرستاری در منترل و مبارزه با بیماری کرونا را بی‌بدیل و مثال‌زدنی دانست و از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در همایش تجلیل از مدافعان سلامت در مدرسه الهام شهرکرد، گفت: مدارس موطن و خانه معنوی افراد هستند و حسی که در مدارس وجود دارد حسی است که در خانه پدری داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بحرانی که به واسطه بیماری کرونا بوجود آمد باعث شد که گروه عمده‌ پرستاری چه در کشور و چه در دنیا یکی از سخت‌ترین سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود را پشت سر بگذارند و البته این وظیفه خود را به نحو احسنت نیز انجام دادند.
وی ادامه داد: پرستارارن یکی از گروه‌های اصلی و عمده بودند که در مدیریت بحران کرونا نقش بسیار چشمگیری داشتند در درمان و بهبود بیماران موثر واقع شدند.
دکتر شیرانی عنوان کرد: پرستاران در یک سالی که گذشت با فداکاری و صبوری خود منشاء خیر و خدمات بسیار ارزنده‌ای بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: کرونا روزی تمام خواهد شد اما دوران پس از کرونا دورانی دیگری خواهد بود، بسیاری از روابط اجتماعی و انسانی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، افرادی همچون کادر بهداشت و درمان که ققنوس وار از دل آتش کرونا برمی‌خیزند با روحیه‌ای صیقل خورده در آینده هم باعث و بانی بسیاری از خدمات برای خود و مردم خواهند شد.
وی اضافه کرد: می‌توانم به عینه گواهی دهم همکاران نجیب پرستار من در این روزها چه رنج‌های جسمی و روحی را تحمل کردند، آماری که هر روز ارائه می‌شود شاید در گفتار آسان باشد اما این واقعه دردناکی است که در استان کوچکی مثل چهارمحال و بختیاری ۷۰۰ عزیز از دست رفته واین موضوع در روحیه پرستاران و دیگر مجموعه کادر درمان بسیار تاثیرگذار بوده است.
دکتر شیرانی یادآور شد: به نوبه خود تجلیل می‌کنم از مقام شامخ شهدا، به ویژه شهدای عرصه خدمت‌رسانی در حوزه سلامت، به خصوص شهدای مدافع سلامت استان چهارمحال و بختیاری و سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) را تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم همه مردم ایران به‌خصوص گروه پرستاری دلخوش، سلامت و سعادت‌مند باشند و خداوند به پاس خدماتی که به مردم ارائه داده‌اند اجر و ثواب به آن‌ها اعطا کند.