عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

حل مشکلات تولید از مسیر آموزش های علمی کاربردی می گذرد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی مرکزی، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر مهدی رئوفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، حجت الاسلام فراهانی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و روسا و کارکنان مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی، آیین ویژه دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در استان مرکزی به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در آیین ویژه دانشجویان جدیدالورود استان مرکزی عنوان کرد: دانشجویان سعی کنند با مطالبه گری در حوزه آموزشی از محیط کار واقعی و اساتید خوب بهره مند شوند.

در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی ضمن خیر مقدم به دانشجویان  و تبریک ورود ایشان به دانشگاهی مهارتی و کارآفرین گفت: امیدواریم در طی مدت زمان تحصیل بتوانیم امکانات آموزشی، فرهنگی و کارگاهی مناسبی برای ارتقاء سطح دانش و افزایش مهارت دانشجویان در استان مرکزی داشته باشیم.

وی افزود: دانشجویان باید از این موقعیت مناسبی که برای ایشان مهیا شده است به خوبی استفاده کنند تا بتوانند بهترین سال های عمر خود را در محیطی علمی رقم بزنند.

دکتر مهدی رئوفی ادامه داد: اگر دانشجویان در تحصیل همت داشته باشند زمان دانش آموختگی از این دانشگاه می توانند یک نیروی آچار به دست خوب و با مهارت و ویژگی خاص باشند که مطمئنا در سطح جامعه برای جذب ایشان رقابت به وجود خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های استان مرکزی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مراکز آموزشی استان یا در دل صنعت قرار گرفته اند مانند مراکز آلومینیوم سازی ایران، ماشین سازی اراک، شرکت هپکو و گروه صنعتی صفا و یا در متن جامعه مثل مراکز دادگستری استان، جهاد دانشگاهی اراک، ساوه و نیمور، فرماندهی انتظامی استان، توانبخشی اراک و شهرداری ساوه که دارای کارگاههای واقعی و محیط کار واقعی هستند که دانشجویان باید سعی کنند از محضر اساتید در این محیط ها استفاده کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی گفت: دانشجویان باید تلاش کنند و دروسی مانند کارورزی و کاربینی را جدی بگیرند. این ویژگی مختص این دانشگاه است و مهارتی که دانش آموختگان از این دانشگاه می توانند کسب می کنند شاید فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها نتوانند به دست آورند. شما باید از وقت و هزینه ای که می گذارید استفاده کنید و فقط به صرف گرفتن مدرک به تحصیل خود نگاه نکنید که این آسیبی جدی به آینده شما خواهد زد.

وی افزود: سعی کنید در تمامی کارگاهها و کارهای عملی شرکت کنید و مهارت ها را به خوبی یاد بگیرید. در استان اساتید بسیار توانمندی وجود دارند که هم دارای سابقه کار آموزشی خوبی هستند و هم از نظر عملی و کاربردی از جایگاه بسیار خوبی برخوردارند، سعی کنید به خوبی از این فرصت بهره مند شوید چرا که فارغ التحصیلان دانشگاه تضمین کیفیت این دانشگاه هستند.

دکتر مهدی رئوفی در پایان به آموزش های مجازی و شرایط به وجود آمده اشاره کرد و ضمن معرفی واحدهای مختلف دانشگاه، به تشریح برخی برنامه های در دست اجرا در دانشگاه پرداخت.

در ادامه این مراسم، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، نمایش تصویری پیام آیت اله اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری و یکی از دانشجویان کارآفرین، از علیرضا حامدی فرد دانشجوی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک و مهدیه خسروی دانشجوی مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان به عنوان دانشجویان کارآفرین دانشگاه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم علاوه بر بیان چشم انداز و اهداف دانشگاه و ارائه فعالیتها و برنامه های سال جاری دانشگاه دراستان مرکزی، آیین نامه ها و بخشنامه های حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی برای دانشجویان تشریح شد .