عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

دغدغه کادر درمانی برگزاری مراسم شب یلدا بدون توجه به شرایط ویژه کرونایی است

وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، برگزاری مراسم شب یلدا و دورهمی های این شب را بزرگترین دغدغه کادر بهداشت و درمان برای شیوع موج جدید بیماری کرونا عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در گفت و گوی بخش خبری ۲۰ مرکز چهارمحال و بختیاری در بیست و پنجمین روز از آذرماه ۹۹، افزود: برگزاری مراسم دورهمی طی شبهای آتی به مناسب آیین سنتی شب یلدا خطر از دست دادن بزرگان خانواده و محروم شدن از وجود این عزیزان برای همیشه را در پی دارد.
وی، از جمله برنامه های ستاد مقابله با کرونا به محدودیت و منع تردد، اعمال جریمه برای خودروهای متخلف اشاره و اظهار داشت: آنچه حائز اهمیت است بی نتیجه ماندن تدابیر در صورت عدم توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدام برخی شهروندان برای برگزاری مهمانی و مراسم دورهمی به مناسبت شب یلدا است.
دکتر رحمانی خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته و همراهی مردم در رعایت پروتکل ها و اعمال محدودیت ها در دراز مدت، کاهش شیوع بیماری کرونا را شاهد هستیم اما این وضعیت شکننده و ناپایدار است و تداوم روند کاهش آمار مبتلایان کووید ۱۹، بستگی به رفتار مردم در آیین سنتی پیشرو دارد.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی در شب های آتی به مناسبت شب یلدا، ضمن حفظ سلامت و جان بزرگتر ها، روند کاهش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا ادامه پیدا کند.