عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

مراسم‌ یادبود علیرضا جامه ای دانشجوی کارشناسی پرستاری با حضور مسئولین دانشگاه، دانشکده و خانواده آن مرحوم برگزار شد

گالری عکس
مراسم یادبود علیرضا جامه ای دانشجوی کارشناسی پرستاری جان باخته در سانحه سقوط هواپیمای تهران یاسوج؛ روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با حضور خانواده جامه ای، دکتر فرزین حلب چی معاون دانشجویی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی زاده و حجت الاسلام و المسلمین غفاری مسول و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیات رییسه دانشکده، دکتر دوستی، حجت الاسلام و المسلمین شیرعلی پور، رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده، اعضای هیات علمی، کارکنان و‌دانشجویان دانشکده برگزار شد.
دکتر فرزین حلب چب، معاون دانشجویی دانشگاه ضمن ابراز تاسف از این اتفاق گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نزدیک به ۱۳ هزار فرزند دارد و فرزندها در نظر خانواده با هم فرقی ندارند؛ اما برخی از فرزندان واقعا بارزتر هستند. به شخصه افتخار آشنایی با علیرضای عزیز را نداشتم اما وقتی این اتفاق افتاد و با بازگشتی که داشتم و با واکنش هایی که از دوستان دانشکده پرستاری و مامایی و همینطور همکارانمان که با دانشجویان فعال در ارتباط بودند دیدم؛ متوجه شدم که این اتفاق چه فقدان بزرگی برای دانشگاه بوده است.
دکتر حلب چی افزود: در یک مقطع زمانی دانشجویان این دانشگاه به قدری فعال و پرانگیزه بودند که شاید بیش از ۵۰ درصد دانشجویان بالاخره یک وابستگی های اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و‌... داشتند اما الان در نگاه ما به موفقیت و ارزش افزوده ای که برای جامعه باید داشته باشیم تغییراتی ایجاد شده است و نتیجه اش این است که تعداد افرادی که خارج از بحث  آموزش و پژوهش فعالیت دارند، کم شده است.
وی اظهار داشت: این نشان می دهد افرادی که در چنین محیطی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دارند چه ارزش افزوده ای برای دانشگاه و جامعه دارند و خواهند داشت و چه فقدان بزرگی است از دست دادن یک نفر از این چهره ها.
دکتر حلب چی گفت: نواهای افسوسی که از انسان ها شنیده می شود یک معیار است برای این که بفهمید چه کسی را از دست داده اید؛ لازم نیست شما آن شخص را دیده باشید.
معاون دانشجویی دانشگاه گفت: در مواجهه با این فقدان ها دو‌مرحله را می توانیم بگذرانیم؛ یکی از این مراحل قطعا سوگواری است. مرحله بعدی که از نظر من اهمیتش کمتر از مورد اول نیست؛ این است که ببینیم فردی که اینقدر برای ما عزیز است و اینقدر فقدانش را پررنگ احساس می کنیم چه مسیری را طی می کرده است و‌سعی کنیم پیرو راهش باشیم.
وی گفت: علیرضای عزیز همین حالا ناظر بر شما دوستان و همقطارانش است و می بیند که شما چه می کنید و انتظار دارد که همان رویه را دنبال کنید. به نظر من مسئولیت این مرحله مسئولیت مهمی است و باعث شادی روحش خواهد شد.

خبرنگار: شیما سادات عطری

عکس: حسین اکبریان