عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان جم: طرح شهید سلیمانی نقش مهمی در پیشگیری از ویروس کرونا ایفا می‌کند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی در نشست قرارگاه عملیاتی طرح شهید قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه این طرح باهدف پیشگیری و کنترل بیماری کرونا هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان جم اجراشده است اظهار داشت: این طرح با محوریت شبکه بهداشت، بسیج و هلال‌احمر و مشارکت سایر دستگاه‌های اداری در شهرستان جم اجرایی می‌شود و در هفته گذشته جلسات هماهنگی و توجیهی این طرح انجام گرفت.
قاسمی از ساماندهی و آموزش کمیته‌های طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: اعضای کمیته‌های نظارت، رهگیری، مراقبت و حمایت مشخص‌شده است و آموزش‌های لازم برای پیشبرد اهداف هر کمیته به تیم‌ها داده‌شده است.
وی بابیان اینکه ۲۶ تیم در سه کمیته اجرایی این طرح تشکیل‌شده است گفت: ۱۰ تیم رهگیری و مراقبت، ۸ تیم نظارت، ۸ تیم حمایتی در این طرح تشکیل و ساماندهی شده‌اند که هر کدام وظایف و راهبردهای خاصی را اجرا می‌کنند.
قاسمی در ادامه بیان کرد: آزمایش‌های هدفمند و هوشمند، قرنطینه مناسب، رهگیری بیماران، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، درمان سرپایی و فرهنگ‌سازی مناسب در این طرح از جمله اهدافی است که دنبال تحقق آن‌ها هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اجرای موفق این طرح با مشارکت سازمان‌ها و مردم امکان‌پذیر خواهد بود گفت: این طرح بزرگ ملی دارای هفت راهبرد اساسی است که اجرای صحیح و عملکرد موثر تیم‌ها می‌تواند گامی موثر برای کاهش موارد بستری و فوتی بیماران کرونایی باشد.
قاسمی خاطرنشان کرد: ۵ قرارگاه عملیاتی در ستاد شبکه بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت تشکیل‌شده است و به صورت روزانه روند اجرایی این طرح موردبررسی و پایش قرار می‌گیرد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان جم افزود: همه شهروندان و ارگان‌ها با هر توانی در راستای تامین سلامت مردم و کمک به کادر بهداشت و درمان گام بردارند تا شاهد کاهش شیوع این ویروس باشیم.
انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰