عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مشاور رییس دانشگاه در امور اجرایی: طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» مدیریت و کنترل کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور است

دکتر امیرحسین دارابی در جلسه هماهنگی تشکیل تیم پزشکی مراقبت از بیماران در منزل، هدف از نظارت ویژه بر طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» را اجرای مطلوب این طرح خواند و گفت: با اجرای صحیح طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان، شاهد آثار ارزشمند این طرح ملی خواهیم بود.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ از شیوه محله و خانواده محور، مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت استفاده می‌شود.
دکتر دارابی افزود: ما در این گام به همت وزارت بهداشت، بسیج جامعه پزشکی و همکاری سایر دستگاه‌ها بحث بیماریابی، جدا سازی و آموزش مبتلایان به کرونا را با هدف کاهش مبتلایان، کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در دست داریم.
وی گفت: در طرح شهید سلیمانی، تصمیم داریم بیماریابی کنیم. ما به محله‌ها می‌رویم و هرخانه را به یک پایگاه سلامت تبدیل می‌کنیم.
مشاور رییس دانشگاه در امور اجرایی افزود: افراد درگیر در این طرح با استقرار در محلات، پایگاه‌ های بسیج و مساجد، طبق فرم‌های مراکز بهداشت و درمان به در  منازل مراجعه کرده و اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند که این اقدام در سرعت بخشیدن به بیماریابی بسیار موثر است.
در این جلسه معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه، مسئول بسیج جامعه پزشکی و مشاور رسانه‌ای و مطبوعاتی رییس دانشگاه نیز در خصوص اقداماتی که در این طرح صورت می‌گیرد، مطالبی را بیان کردند.

انتهای پیام/س.م - ۱۰۲۱