عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

جشن نو دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان برگزار شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محسن شمسی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن عامری مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد استانی کرمان و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی، مراسم دانشجویان نو ورود این استان به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مراسم با تسلیت و تبریک شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشور به جامعه دانشگاهی کشور و محکوم کردن رفتارهای دوگانه غرب و این اقدام تروریستی اظهار داشت: امیدواریم در موقع مناسب نظام مقدس جمهوری اسلامی یک پاسخ قاطع و دندان شکن را به مسببین این جنایت بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات دکتر محسن شمسی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی و همکاران زحمتکش و پرتلاش واحد استان کرمان گفت: ما مراکز آموزشی بی نظیری در استان کرمان داریم که نمونه آن مرکز آموزش علمی کاربردی است که در صنعت هوانوردی مشغول فعالیت است که رتبه اول کشوری را دارد. همچنین در این استان در صنایع، فرهنگ و هنر و خدمات مراکز بسیار خوب و با کیفیتی وجود دارد که شما دانشجویان آنها را برای تحصیل برگزیدید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانشجویان بیان کرد: دوران تحصیل در مقطع کارشناسی بهترین دوران زندگی افراد است و باید قدردان آن بوده و به نحو شایسته بهره لازم را ببریم و بنده همیشه حسرت این را میخورم که چقدر این دوران را زود از دست دادم.

وی گفت: در دوره دانشجویی دسترسی نامحدود به منابع علمی، اساتید و آنچه که در نظام آموزش عالی پیش بینی شده فراهم است و دانشجو می تواند آزادانه تفکرات خود را دنبال و با ابتکارعمل و آزادی فکر و اندیشه تمرین کار گروهی و مشارکتی داشته و بهترین دوستان خود را نیز انتخاب کند.

دکتر محمدحسین امید گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تمامی علائق و سلیقه ها فکر شده است و برای اینکه دانشجو بتواند بهره لازم را در تمام زمینه‌ها داشته باشد علاوه بر آموزش و کسب مهارت، کانون های قرآن، انجمن های ورزشی، انجمن های سیاسی و کانون های فرهنگی و هنری فعال شده که سالانه نیز همایش و جشنواره های مختلف را برگزار می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش‌های مهارتی اشاره و تاکید کرد: شما در دوره بسیار خوبی مشغول به تحصیل شدید. شاید در ۴ یا ۵ سال گذشته آن چنان توجهی به آموزش های مهارتی و علمی کاربردی در کشور صورت نمی پذیرفت ولی با گفتمان سازی که این دانشگاه محور آن بوده است این مهم تحقق یافت.

دکتر امید با بیان اینکه مفتخریم که امروز توجه همگان از جمله مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت و مجلس را به آموزش های مهارتی جلب کرده ایم، گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور سردمدار این گفتمان بودیم و همه را باید به این سمت بکشانیم که البته مقام معظم رهبری همیشه بر آموزش های مهارتی تاکید داشتند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در طول پنج سال گذشته پوست اندازی جدی داشته و شاهد یک بازنگری اساسی در تمام حوزه ها بوده ایم و امروز بهترین تیم دانشگاهی در دوران ۳۰ ساله فعالیت دانشگاه که از برجستگان دانشگاهی در زمینه خلاقیت و نوآوری هستند در این دانشگاه مشغول به فعالیت و ارائه خدمت آموزشی می باشند.

دکتر محمدحسین امید خاطرنشان کرد: در طول پنج سال اخیر نزدیک به ۲۰۰ مرکز نوآوری در ۵ سال در دانشگاه جامع علمی کاربردی شکل گرفته و در کنار آن نیز شاهد ایجاد کلینیکهای مشاروه و کارآفرینی بوده ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این مدت بخش زیادی از درس ها بازنگری شده و پس از ارزیابی و تعیین صلاحیت از بین  ۹۰ هزار مدرس ۲۵ هزار مدرس مجوز ادامه همکاری را داشته اند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی مدرس غیرمجاز نداریم و صلاحیت عمومی و حرفه ای همه تایید شده است، گفت: واحدهای استانی نیز اساسنامه دارد شده و مراکز دانشگاهی نیز از هزار و ۷۰ مرکز به کمتر از ۶۰۰ مرکز رسیده که برخی بخاطر مصوبات دولت و برخی بخاطر سیاست های دانشگاه تعطیل شده است.

دکتر محمدحسین امید ادامه داد: همچنین تسهیلات صندوق رفاه نیز فراهم شده است و بیش از ۷۰ درصد شهریه را دانشجویان جدید الورود می‌توانند از نیم سال آینده از صندوق رفاه دانشگاه دریافت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در این شرایط دانشجویان به خوبی می توانند ضمن درس خواندن مهارت کسب کنند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تربیت کارمند نیستیم بلکه هدف ما تربیت کارفرما است و به نوعی هر یک از دانشجویان کارفرما هستند و باید استعداد و خلاقیت خود را نشان بدهند.

وی با اشاره به اینکه سبد ما سبد کامل است و در دانشگاه جامع دانشجویان باید در رشته مورد علاقه خود درس بخوانند، به توسعه ارتباطات این دانشگاه در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: از سال گذشته در یک ارتباط بین المللی زمینه حضور دانشجویان در کشورهای دیگر را فراهم کردیم و براساس آنان در یک ظرفیت محدود و تعریف شده دانشجویان می توانند کارآموزی خود را در کشورهای مختلف خارجی ازجمله آلمان پشت سر بگذارند.

همچنین در این مراسم، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء به ویژه شهید دکتر محسن فخری‌زاده، ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای دانشجویان جدیدالورود اظهار داشت: امیدوارم دوران تحصیل موفق را پشت سر گذاشته و از امکانات موجود نهایت بهره را در علم آموزی داشته باشید.

دکتر شمسی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی در توانمند سازی دانشجویان همراه با تحصیل را دارد و دانشجویان با عضویت در کانونهای علمی، فرهنگی و هنری می توانند به این مهم دست یابند.

وی ادامه داد: شرکت در رویدادهای شتاب(شناسایی و توانمند سازی ایده های برتر) یکی از کارهای مهمی است که از سال گذشته در این دانشگاه راه اندازی شده است و دانشجویان میتوانند در هر زمینه ایده های خود را در رویدادهای شتاب ثبت و بدون هزینه نسبت به جذب حمایت کننده اقدام کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان افزود: بنده از تمامی دانشجویان می خواهم که مطالبه گر در مباحث آموزشی باشند و هرگونه نقص امکانات مراکز آموزش علمی کاربردی را در مرحله اول از مراکز آموزش علمی کاربردی محل تحصیل خود و در مراحل بعدی از واحد استانی بخواهند.

وی با قدردانی از رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به جهت حمایت از دانشجویان و مراکز آموزش علمی کاربردی، گفت: این دانشگاه یک دانشگاه مهارت آموزی و کارآفرینی است و دانشجویان می توانند افرادی ماهر و کارآفرین و تاثیرگذار برای جامعه باشند.

گفتنی است در این مراسم سرکار خانم خسروداد سرپرست اداره امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان به معرفی فعالیت های فرهنگی و دانشجویی و سرکار خانم رمضانی نژاد سرپرست اداره خدمات آموزشی این واحد استانی نیز به تشریح  مجموعه قوانین و مقررات آموزشی پرداختند.