عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کاهش اندک در موارد سرپایی، بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری/ حکمفرمایی ثبات شکننده در استان

وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از کاهش اندک مراجعه‌کنندگان سرپایی، بیماران بستری در مراکز درمانی و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۷ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۶۲ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۹ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۴۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۰۳ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۶۶۳ نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: هم اکنون ۴۶ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه روند افزایشی بیماری در استان چهارمحال و بختیاری متوقف شده است، یادآور شد: در حال حاضر کاهش مختصری در تعداد موارد بستری، بیماران بدحال و ورودی‌های به بیمارستان‌های استان مشاهده می‌شود.
دکتر شیرانی تصریح کرد: ثباتی که در حال حاضر در بیماری کرونا در استان حاکم شده است بسیار شکننده است و لازم تا مردم کماکان موازین بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: همچنین وظیفه ما به عنوان متولیان بهداشت و درمان و همچنین وظیفه سایر نهادهای نظارتی است که نظارت دقیق‌تری روی محدودیت‌های وضع شده داشته باشیم.